NU:B_BA_MAR_k Marketing - Informace o předmětu
B_BA_MAR_k Marketing
Vysoká škola NEWTON, a.s.zima 2024
- Rozsah
- 0/14. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Denis Drexler, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Peter Hajnala, MBA, PhD. (cvičící) - Garance
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_BA_MAR_k/101k: Ne 13. 10. 8:45–11:20 BA Učebna 01 - bordová, 12:20–13:05 BA Učebna 01 - bordová, Ne 20. 10. 8:45–11:20 BA Učebna 01 - bordová, Ne 10. 11. 8:45–11:20 BA Učebna 01 - bordová, Ne 1. 12. 8:45–11:20 BA Učebna 03 - modrá, 12:20–13:05 BA Učebna 03 - modrá, P. Hajnala
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
- Osnova
- Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení marketingových přístupů, marketingový mix, 4P, 4C 2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní) 3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, faktory ovlivňující rozhodování, B2B, B2C a B2G trh) 4. Segmentace trhu (koncept segmentace, segmentace B2B, B2C, implementace a užitek segmentace) 5. Marketingové informace a výzkum (vymezení marketingového výzkumu a jeho role, typy výzkumů) 6. Produkt (analýza produktu, klasifikace produktů, strategie a řízení produktu, životní cyklus produktu) 7. Cena (role a vnímání ceny, externí a interní vlivy rozhodování o ceně, proces a metody tvorby ceny) 8. Místo (struktura a efektivnost distribučních kanálů, distribuční strategie) 9. Propagace 1 (komunikační modely, nástroje obecně) 10. Propagace 2 (nástroje marketingové komunikace, efektivnost komunikace, komunikační strategie, marketingový plán) 11. Digitální marketing, Marketing na internetu 1 12. Digitální marketing, Marketing na internetu 2
- Metody hodnocení
- Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod; max. 6 bodů), zpracování a prezentace týmové seminární práce (max. 14 bodů); prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci 2. – 5. semináře (max. 2 body); body z výuky Zápočet (kombi): zpracování týmové seminární práce (max. 14 bodů), prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci (max. 2 body); body z výuky Zkouška (shodně obě formy studia): v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2024/B_BA_MAR_k