NU:N_BR_NTP_p New Trends in Business - Course Information
N_BR_NTP_p New Trends in Business
NEWTON Universitysummer 2025
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Petr Novák, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Petr Novák, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University - Timetable
- Wed 9:40–11:10 Zoom.Brno1, except Wed 12. 3., except Wed 26. 3. ; and Mon 14. 4. 13:30–15:00 Zoom.Brno2, 16:50–18:20 Zoom.Brno2
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje studenty s vybranými aktuálními trendy v podnikání u nás i v zahraničí prostřednictvím moderované diskuze s hosty z praxe. Nové či zesilující trendy v ekonomice celkově vycházejí z celé řady faktorů, zejména však z technologického rozvoje a inovací poháněných sílící konkurencí ve výrobě i službách. Roky 2019-2024 jsou navíc specifické pandemií Covid-19 a válečným konfliktem na Ukrajině a rozmachem ve využívání AI. Konkrétní případy prezentované v rámci přednášek mohou sloužit nejen jako inspirace k vlastnímu podnikání, ale formou reflexe studenty obohatí o různé pohledy na toto téma a pomůže jim nabyté zkušenosti dále uplatnit.
- Syllabus (in Czech)
- Přednášky jsou zejména na trendy v těchto oblastech:
- Artificial intelligence (AI) (Vzdělávání, služby, státní správa, vývoj AI, budoucí směřování využití AI, možnosti uplatnění AI v businessu)
- Nové trendy v podnikání obecně v návaznosti na pandemii COVID-19 (Home Office, videokonference, webináře, příklon k hostingovým službám, rozvoj podnikání na internetu)
- ESG (Environment Social Governance) a dopad na podnikání (obehleduplné a udržitelné investování a jeho dopad)
- Průmyslová výroba (digitalizace výroby, robotizace a automatizace výrobních linek, umělá inteligence)
- Zemědělství (smart farming, ekologické zemědělství, agrologistika, hydroponie, vertikální zemědělství, ochrana půdy)
- Doprava (carsharing, zpoplatnění vjezdu do center, elektromobilita)
- Maloobchod (přesun nákupů do on-line prostoru, změna sortimentu výrobků – nap. biosortiment, implementace moderních technických prostředků – platební terminály, samoobslužné pokladny, regionálnost zboží, prodej nového typu zboží)
- Bankovnictví (digitalizace, API rozhraní, digitální onboarding klientů, digitalizace sjednávání bankovních produktů, omnichannel kanály, multibanking, posilování IT bezpečnostních prvků, zavádění BankID produktů, digitální komunikace s klientem - chaty a videobankéři, zapojování umělé inteligence)
- Cestovní ruch a hotelnictví (sdílené ubytování, vylepšování věrnostních programů, automatizace tradičních úkonů, koncept chytrého pokoje)
- Gastronomie (tablety, digitalizace kontaktů, kamerové systémy, mobilizace plateb, digitální inventura, rozvoj rozvážkových služeb)
- Marketing (mobilní marketing, využití umělé inteligence, konverzační marketing, hlasové vyhledávání, optimalizace pro vyhledávače, vícekanálový marketing)
- Literature
- Trendy v podnikání..: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference = Business Trends... : reviewed conference proceedings.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2011-. ISBN 978-80-261-0971-6.
- Assessment methods (in Czech)
- Seminární práce s obvyklými akademickými náležitostmi. Zkouška skládající se z obhajoby seminární práce a následné rozpravy k tématu proběhne formou kolokvia ve vypsaných termínech.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/N_BR_NTP_p