N_PH_IBN_p Identification of Business Idea and Opportunity

NEWTON University
summer 2025
Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Margareta Křížová, MBA (lecturer)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (lecturer)
BSc. David Hama (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Petr Novák, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Timetable
Mon 24. 2. to Fri 2. 5. each odd Wednesday 13:30–15:00 Zoom Webinar 1; and Wed 12. 2. 13:30–15:00 Zoom Webinar 1
  • Timetable of Seminar Groups:
N_PH_IBN_p/01: each odd Thursday 15:10–16:40 PH Učebna 09, except Thu 13. 2. ; and Thu 6. 3. 15:10–16:40 PH Učebna 09, D. Hama
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti aktivního vyhledávání obchodních/podnikatelských příležitostí, analýzy příležitostí, komunikace a prezentování obchodních příležitostí a principů tvorby obchodního a finančního plánu.
Předmět si klade za cíl naučit studenty vyhodnotit obchodní příležitosti na základě cyklu trhu a trendů na trhu, prezentovat obchodní příležitosti a vést konstruktivní diskusi v týmu, sestavit business pláno vybrané obchodní příležitosti a připravit akční plán realizace obchodní příležitosti.
Syllabus (in Czech)
  • Průzkum trhu (analýza technologických, společenských a ekonomických trendů na lokálním i globálním trhu, kritéria výběru obchodních příležitostí dle odvětví, trhu, potenciálního růstu, škálovatelnosti, poptávky, kupní síly, finanční náročnosti)
  • Ekonomická a finanční analýza (sestavení listu obchodních příležitostí, analýza reálnosti a ekonomické proveditelnosti z pohledu zdrojů - lidi/know-how/finance/ekonomické návratnosti)
  • Prezentace, komunikace a analytické myšlení (schopnost komunikovat identifikované příležitosti, prezentace klíčových informací, získání relevantní zpětné vazby v rámci týmu, schopnost aktivního naslouchání, reakce s pozitivní asertivitou)
  • Obchodní analýza (validace, modifikace a eliminace obchodní příležitosti)
  • Finanční plánování (sestavení business plánu, sestavení finančního plánu)
  • Projektový management (vytvoření projektu, sestavení akčního plánu)
Literature
  • LUKAVEC, Tomáš. Od vize k zisku: proměňte nápad v ziskové podnikání!. Praha: Leadermix, 2019. ISBN 978-80-907677-1-3.
  • VÁCLAVÍKOVÁ, Martina. Líheň podnikatelských nápadů. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0320-0.
  • SVOBODOVÁ, Ivana; ANDERA, Michal. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada, 2017. 232 s. ISBN 978-80-271-0407-9.
  • MAREŠ, Michael. Nápad za miliardu: Nejinspirativnější příběhy českých startupistů. Zlín: Kniha Zlín, 2021. ISBN 978-80-7662-234-0.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem na základě hodnocení odevzdané seminární práce a prezentace seminární práce.
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/N_PH_IBN_p