BE_PH_MAR Marketing

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2020
Rozsah
2/1. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Dr. Jacek Andrzej Aliński, PhD. (přednášející)
Dr. Jacek Andrzej Aliński, PhD. (cvičící)
Dr. Jacek Andrzej Aliński, PhD. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for International Programmes – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
Osnova
  • Hlavní témata předmětu:
  • 1. Úvod do problematiky předmětu (pojmy, historie a vymezení marketingových přístupů, marketingový mix, 4P, 4C)
  • 2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní)
  • 3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování o nákupu, faktory ovlivňující rozhodování, B2B, B2C a B2G trh)
  • 4. Segmentace trhu (koncept segmentace, segmentace B2B, B2C, implementace a užitek segmentace) 5. Marketingové informace a výzkum (vymezení marketingového výzkumu a jeho role, typy výzkumů) 6. Produkt (analýza produktu, klasifikace produktů, strategie a řízení produktu, životní cyklus produktu)
  • 7. Cena (role a vnímání ceny, externí a interní vlivy rozhodování o ceně, proces a metody tvorby ceny)
  • 8. Místo (struktura a efektivnost distribučních kanálů, distribuční strategie)
  • 9. Propagace 1 (komunikační modely, nástroje obecně)
  • 10. Propagace 2 (nástroje marketingové komunikace, efektivnost komunikace, komunikační strategie a plán)
  • 11. Digitální marketing, Marketing na internetu 1
  • 12. Digitální marketing, Marketing na internetu 2
Metody hodnocení
Zápočet (prez.): docházka na semináře min. 70 %, zpracování a prezentace týmové seminární práce; prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci 2. – 5. semináře Zápočet (dist.): zpracování týmové seminární práce Zkouška (shodně obě formy studia): úspěšnost min. 50 % 
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, zima 2024.