MKT_K Marketing

STING ACADEMY
summer 2014
Extent and Intensity
1/0. 4 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Lukáš Trčka, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – STING ACADEMY
Timetable of Seminar Groups
MKT_K/BKV: Sat 15. 2. 8:30–12:00 Učebna D, Sat 1. 3. 12:30–16:00 Učebna D, Sat 15. 3. 12:30–16:00 Učebna D, Fri 28. 3. 10:20–12:00 Učebna D, L. Trčka
MKT_K/BKA: Mon 3. 2. 8:30–12:00 Učebna C, Tue 4. 2. 8:30–12:00 Učebna C, Thu 6. 2. 8:30–12:00 Učebna C, Mon 3. 3. 10:20–12:00 Učebna C, L. Trčka
Prerequisites (in Czech)
SOUHLAS
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Marketing je představení základních obchodních a komunikačních strategií podniku. Přednášky jsou věnovány historickému vývoji marketingových technik, představují analytické nástroje podniku (SWOT, BCG, GE, PESTEL), marketingový mix, životní cyklus výrobku, nákupní chování jednotlivce a podniků. Předmět se okrajově dotýká marketingového výzkumu, principu sběru dat. Od akademického roku 2011/2012 je předmět doplněn o virální marketing a další moderní marketingové nástroje.
Syllabus (in Czech)
  • Přednáška:
    1. Historie marketingu, vývojové směry, marketingové strategie
    2. Analýza podniku a tržního prostředí (SWOT, BCG, GE, PESTEL)
    3. Potenciál trhu, potenciál podniku, nákupní chování jednotlivce, nákupní chování podniku
    4. Marketingový mix (podnikový pohled, zákaznický pohled), životní cyklus výrobku
    5. Marketingový výzkum – nástroje sběru primárních dat
    6. Virální marketing, marketing na sociálních sítích
Literature
    required literature
  • DOBŘICKÝ, Josef. Marketing. 1. vyd. Brno: AKADEMIE STING, 2010, 130 pp. ISBN 80-86342-40-9. info
    recommended literature
  • TOMEK, G. and V. VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. akt. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 pp. ISBN 978-80-7431-042-3. info
  • KOTLER, P and KOL. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 pp. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 198 pp. ISBN 80-247-1277-6. info
Teaching methods (in Czech)
Způsob výuky je popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet formou semestrálního projektu – téma: vlastní marketingové strategie. Zkouška formou písemného testu.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms winter 2014, summer 2015, winter 2015, summer 2016, winter 2016, winter 2020, winter 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2014, recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/sting/summer2014/MKT_K