B_PH_MAR_p Marketing

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2025
Rozsah
2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Denis Drexler, Ph.D. (přednášející)
Ing. Daniela Vrtišková (cvičící)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. et MSc. (cvičící)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum marketingu – Akademická centra – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh
Po 13:30–15:00 WebinarJam
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
B_PH_MAR_p/01: každé liché úterý 8:00–9:30 PH Učebna 03, F. Zjevík
B_PH_MAR_p/02: každé liché úterý 9:40–11:10 PH Učebna 03, F. Zjevík
B_PH_MAR_p/03: každé liché úterý 11:20–12:50 PH Učebna 03, F. Zjevík
B_PH_MAR_p/04: každé liché úterý 16:50–18:20 PH Učebna 03, F. Zjevík
B_PH_MAR_p/05: každé liché úterý 15:10–16:40 PH Učebna 03, F. Zjevík
B_PH_MAR_p/06: každou lichou středu 8:00–9:30 PH Učebna 04, F. Zjevík
B_PH_MAR_p/07: každou lichou středu 9:40–11:10 PH Učebna 04, F. Zjevík
B_PH_MAR_p/08: každé liché úterý 13:30–15:00 PH Učebna 08, kromě Út 7. 10. ; a Út 16. 12. 16:50–18:20 PH Učebna 08, D. Vrtišková
B_PH_MAR_p/09: každé liché úterý 15:10–16:40 PH Učebna 08, kromě Út 7. 10. ; a Út 16. 12. 15:10–16:40 PH Učebna 08, D. Vrtišková
B_PH_MAR_p/10: každé liché úterý 16:50–18:20 PH Učebna 08, kromě Út 7. 10. ; a Út 16. 12. 18:30–20:00 PH Učebna 08, D. Vrtišková
B_PH_MAR_p/12: každé sudé úterý 13:30–15:00 PH Učebna 08, kromě Út 28. 10. ; a Út 6. 1. 13:30–15:00 PH Učebna 08, D. Vrtišková
B_PH_MAR_p/13: každé sudé úterý 15:10–16:40 PH Učebna 08, kromě Út 28. 10. ; a Út 6. 1. 15:10–16:40 PH Učebna 08, D. Vrtišková
B_PH_MAR_p/14: každé sudé úterý 16:50–18:20 PH Učebna 08, kromě Út 28. 10. ; a Út 6. 1. 16:50–18:20 PH Učebna 08, D. Vrtišková
B_PH_MAR_p/15: každé sudé úterý 18:30–20:00 PH Učebna 08, kromě Út 28. 10. ; a Út 6. 1. 18:30–20:00 PH Učebna 08, D. Vrtišková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
Osnova
Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení marketingových přístupů, marketingový mix, 4P, 4C 2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní) 3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, faktory ovlivňující rozhodování, B2B, B2C a B2G trh) 4. Segmentace trhu (koncept segmentace, segmentace B2B, B2C, implementace a užitek segmentace) 5. Marketingové informace a výzkum (vymezení marketingového výzkumu a jeho role, typy výzkumů) 6. Produkt (analýza produktu, klasifikace produktů, strategie a řízení produktu, životní cyklus produktu) 7. Cena (role a vnímání ceny, externí a interní vlivy rozhodování o ceně, proces a metody tvorby ceny) 8. Místo (struktura a efektivnost distribučních kanálů, distribuční strategie) 9. Propagace 1 (komunikační modely, nástroje obecně) 10. Propagace 2 (nástroje marketingové komunikace, efektivnost komunikace, komunikační strategie, marketingový plán) 11. Digitální marketing, Marketing na internetu 1 12. Digitální marketing, Marketing na internetu 2
Metody hodnocení
Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod; max. 6 bodů), zpracování a prezentace týmové seminární práce (max. 14 bodů); prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci 2. – 5. semináře (max. 2 body); body z výuky Zápočet (kombi): zpracování týmové seminární práce (max. 14 bodů), prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci (max. 2 body); body z výuky Zkouška (shodně obě formy studia): v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2025/B_PH_MAR_p