NU:B_BR_MNG_p Management - Course Information
	B_BR_MNG_p Management
NEWTON Universitysummer 2025
- Extent and Intensity
 - 2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
 - Teacher(s)
 - doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ing. Tomáš Dania, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
 - doc. Ing. Jiří Koleňák, Ph.D., MBA, LL.M.
Centre for Business Studies – Academic Department – NEWTON University - Timetable
 - Mon 15:10–16:40 Zoom Webinar 1; and Fri 28. 3. 13:30–15:00 Zoom Webinar 1
- Timetable of Seminar Groups:
 
B_BR_MNG_p/02: Mon 10. 2. to Fri 2. 5. each odd Thursday 15:10–16:40 BR Učebna 06, T. Dania
B_BR_MNG_p/03: each odd Tuesday 18:30–20:00 BR Učebna 20, except Tue 25. 3. ; and Tue 25. 3. 18:30–20:00 BR Učebna 06, T. Dania
B_BR_MNG_p/04: Mon 10. 2. to Fri 2. 5. each odd Wednesday 15:10–16:40 BR Učebna 06, T. Dania
B_BR_MNG_p/05: each even Tuesday 16:50–18:20 BR Učebna 20, except Tue 29. 4. ; and Tue 13. 5. 16:50–18:20 BR Učebna 20, T. Dania
B_BR_MNG_p/06: Mon 10. 2. to Fri 2. 5. each even Wednesday 15:10–16:40 BR Učebna 06, T. Dania - Course Enrolment Limitations
 - The course is offered to students of any study field.
 - Course objectives (in Czech)
 - Předmět seznamuje posluchače se základy managementu. Východiskem jsou jednotlivé vývojové etapy a současné školy a trendy v managementu.  Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny případové studie a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.  Cíle předmětu:
- seznámit se s klíčovými pojmy managementu;
- detailně se orientovat v jednotlivých funkcích managementu;
- důsledně rozlišovat různý časový horizont výkonu řídící činnost;
- umět aplikovat osvojené teoretické poznatky na konkrétní reálné situace podnikatelského subjektu. - Learning outcomes (in Czech)
 - Absolventi předmětu:
- rozumí požadavkům na management na úrovni podnikatelského subjektu;
- rozlišují a znají strategický a operativní management, management v tržním prostředí, jeho postavení a uplatnění;
- chápou korelace s významným okolím, prokazují znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám, které odpovídají okruhu povolání v oboru práce manažera;
- získávají rovněž znalosti a dovednosti potřebné pro své budoucí rozhodování s využitím interpretace relevantních údajů v rámci nestabilního a nepředvídatelného prostředí;
- zvládají řízení složitější odborné nebo profesionální činnosti a projektů za pomoci nástrojů plánování, implementace a získávání zpětné vazby. - Syllabus (in Czech)
 - Hlavní témata předmětu / přednášek:
 - 01. Vývoj a podstata managementu.
 - 02. Názorové školy v managementu.
 - 03. Organizační struktury a jejich aplikace.
 - 04. Role a hlavní úkoly manažera.
 - 05. Funkce managementu: plánování, organizování, vedení a řízení, kontrola.
 - 06. Manažerské plánování.
 - 07. Organizace a dělba práce.
 - 08. Delegování jako nástroj zvyšování efektivity práce.
 - 09. Řízení lidských zdrojů a personalistika v rukou manažera.
 - 10. Rozhodovací procesy.
 - 11. Efektivní komunikace manažera.
 - 12. Kontrolní procesy a osobnost manažera.
 - Témata seminářů:
 - 01. Organizační struktury a jejich aplikace.
 - 02. Manažerské plánování.
 - 03. Organizace a dělba práce.
 - 04. Delegování jako nástroj zvyšování efektivity práce.
 - 05. Rozhodovací procesy.
 - 06. Kontrolní procesy a osobnost manažera.
 
- Literature
 - required literature
 - KOLEŇÁK, J., BENETTI, K. 2020. Podnikový management. Brno, NEWTON College. ISBN 978-80-87325-18-6.
 - VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. 2015. Moderní management v teorii a praxi. Praha, Management Press. ISBN 978-80-7261-232-1.
 - BLAŽEK, L. 2014. Management – organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. vyd. Praha, Grada. ISBN 978-80-247-4429-2.
 
- recommended literature
 - EICHHORN, P., TOWERS, I. 2018. Principles of Management. Efficiency and Effectiveness it the Private and Public Sector. Springer. 381 p. ISBN 9783319890074.
 - KOLEŇÁK, J. 2015. Osobnostní rozvoj pro manažerské rozhodování, Ostrava, KEY Publishing. ISBN 978-80-7418-223-5.
 - KOTLER, P., KELLER, K. L. 2013. Marketing management. 4. vyd. Praha, Grada. 223 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
 - NĚMEČEK, P., ZICH, R. 2009. Základy podnikového managementu. Brno. NC Publishing. 143 s. ISBN 978-80-903858-7-0.
 - VEBER, J. a kol. 2014. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. vyd. Praha, Management Press. ISBN 978-80-7261-274-1.
 
- Assessment methods (in Czech)
 - Zápočet: min. účast na seminářích, získání určeného minima bodů za aktivitu na seminářích a zpracování průběžných zadání Zkouška: písemný závěrečný test + ústní zkouška
 - Language of instruction
 - Czech
 
- Enrolment Statistics (recent)
 - Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/B_BR_MNG_p