a 2010

Využití marketingu v nekomerčním avšak konkurenčním prostředí jihomoravských vysokých škol

TRČKA, Lukáš

Basic information

Original name

Využití marketingu v nekomerčním avšak konkurenčním prostředí jihomoravských vysokých škol

Name (in English)

Use of marketing techniques in a non-commercial but competitive environment of the higher educational institutions in the south moravian region

Authors

TRČKA, Lukáš

Edition

Firma a konkurenční prostředí 2010, 2010

Other information

Type of outcome

Conference abstract

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Keywords (in Czech)

Marketing, Marketingový výzkum, Dotazníkové šetření, Konkurence, Vysoké školství, Veřejné vysoké školy, Soukromé vysoké školy, Nástroje marketingového mixu, Preference maturantů, Propagace a reklama.

Keywords in English

Marketing, Marketing research, Questionnaire survey, Competition, Higher education, Public higher educational institutions, Private higher educational institutions, Marketing Mix Tools, Secondary school graduates Preferences, Promotion and advertising.
Changed: 15/11/2010 11:00, Ing. Lukáš Trčka, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek identifikuje, prostřednictvím realizovaného marketingového výzkumu, preference maturující mládeže při volbě vysoké školy. Na základě teorie konfrontované dotazníkovým šetřením hodnotí nástroje marketingových mixů v netypickém konkurenčním, avšak nekomerčním prostředí vysokých škol. Příspěvek doporučuje marketingová opatření a sleduje jejich nákladovost.

In English

The article identifies preferences of young people before school leaving examination in choosing higher educational institution through an implemented marketing research. On the base of theory confronted with a questionnaire survey it examines the instruments of marketing mix in uncharacteristic and competitive but non-commercial environment of universities. The article recommends marketing measures and monitors their total costs.