2010
Využití marketingu v nekomerčním avšak konkurenčním prostředí jihomoravských vysokých škol
TRČKA, LukášBasic information
Original name
Využití marketingu v nekomerčním avšak konkurenčním prostředí jihomoravských vysokých škol
Name (in English)
Use of marketing techniques in a non-commercial but competitive environment of the higher educational institutions in the south moravian region
Authors
TRČKA, Lukáš
Edition
Firma a konkurenční prostředí 2010, 2010
Other information
Type of outcome
Conference abstract
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Keywords (in Czech)
Marketing, Marketingový výzkum, Dotazníkové šetření, Konkurence, Vysoké školství, Veřejné vysoké školy, Soukromé vysoké školy, Nástroje marketingového mixu, Preference maturantů, Propagace a reklama.
Keywords in English
Marketing, Marketing research, Questionnaire survey, Competition, Higher education, Public higher educational institutions, Private higher educational institutions, Marketing Mix Tools, Secondary school graduates Preferences, Promotion and advertising.
Changed: 15/11/2010 11:00, Ing. Lukáš Trčka, Ph.D.
V originále
Příspěvek identifikuje, prostřednictvím realizovaného marketingového výzkumu, preference maturující mládeže při volbě vysoké školy. Na základě teorie konfrontované dotazníkovým šetřením hodnotí nástroje marketingových mixů v netypickém konkurenčním, avšak nekomerčním prostředí vysokých škol. Příspěvek doporučuje marketingová opatření a sleduje jejich nákladovost.
In English
The article identifies preferences of young people before school leaving examination in choosing higher educational institution through an implemented marketing research. On the base of theory confronted with a questionnaire survey it examines the instruments of marketing mix in uncharacteristic and competitive but non-commercial environment of universities. The article recommends marketing measures and monitors their total costs.