2014
			
	    
	
	
    Fenomén zvaný start-up. Východiska, fungování, výzvy.
JEŽKOVÁ, RenátaBasic information
Original name
Fenomén zvaný start-up. Východiska, fungování, výzvy.
	Name in Czech
Fenomén zvyný start-up. Východiska, fungování, výzvy.
	Authors
JEŽKOVÁ, Renáta
			Edition
 Akademie STING v Brně, Konference Daně - teorie a praxe 2014. Zborník konference, p. 50-59, 10 pp. 2014
			Publisher
STING spol.s r.o. Brno
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
		Organization unit
STING ACADEMY
			ISBN
978-80-87482-21-6
		Keywords (in Czech)
start up; definice; projekt; business model; začínající podnik; inovativní podnik; problémy zklumání start up firem; databáze start up firem; založení start up; fungování start up; financování start up; právní aspekty
		Keywords in English
start up; definitions; project; business model; start-up businesses; innovative enterprise; problems of start up companies research; start -up companies database; founding start-up; functioning of start up; financing start-up; legal aspects
		Tags
International impact, Reviewed
		Links
IGA AS_02_03, research and development project. 
			
				
				Changed: 19/11/2014 23:46, doc. Mgr. Ing. Renáta Ježková, Ph.D.
				
		In the original language
Příspěvek se zabývá fenoménem, kterým bezpochyby start-up je, a to nejenom v rámci americké, ale i evropské, a konkrétně české ekonomiky. Vznikl jako parciální výstup interního grantového výzkumu IGA AS_02_03 Management MSP. Poukazuje na teoretická východiska problematiky start-up společností, představuje podstatu jejich fungování a naznačuje možné oblasti zkoumání těchto specifických inovativních malých firem v České republice v rámci zmíněného interního grantového výzkumu AS.
				In English
The paper deals with the phenomenon, which "start up" undoubtedly is, and not only in the US but also in European, and specifically the in the Czech economy. It was created as a partial output of the internal research grant IGA AS_02_03 Management of SMEs. Refer to theoretical problems of the start -up companies, it shows an essence of their operation and suggests possible areas to explore these specific innovative small firms in the Czech Republic within the internal research grant of Sting Academy mentioned above.