D 2014

Fenomén zvaný start-up. Východiska, fungování, výzvy.

JEŽKOVÁ, Renáta

Basic information

Original name

Fenomén zvaný start-up. Východiska, fungování, výzvy.

Name in Czech

Fenomén zvyný start-up. Východiska, fungování, výzvy.

Authors

JEŽKOVÁ, Renáta

Edition

Akademie STING v Brně, Konference Daně - teorie a praxe 2014. Zborník konference, p. 50-59, 10 pp. 2014

Publisher

STING spol.s r.o. Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

STING ACADEMY

ISBN

978-80-87482-21-6

Keywords (in Czech)

start up; definice; projekt; business model; začínající podnik; inovativní podnik; problémy zklumání start up firem; databáze start up firem; založení start up; fungování start up; financování start up; právní aspekty

Keywords in English

start up; definitions; project; business model; start-up businesses; innovative enterprise; problems of start up companies research; start -up companies database; founding start-up; functioning of start up; financing start-up; legal aspects

Tags

International impact, Reviewed

Links

IGA AS_02_03, research and development project.
Changed: 19/11/2014 23:46, doc. Mgr. Ing. Renáta Ježková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá fenoménem, kterým bezpochyby start-up je, a to nejenom v rámci americké, ale i evropské, a konkrétně české ekonomiky. Vznikl jako parciální výstup interního grantového výzkumu IGA AS_02_03 Management MSP. Poukazuje na teoretická východiska problematiky start-up společností, představuje podstatu jejich fungování a naznačuje možné oblasti zkoumání těchto specifických inovativních malých firem v České republice v rámci zmíněného interního grantového výzkumu AS.

In English

The paper deals with the phenomenon, which "start up" undoubtedly is, and not only in the US but also in European, and specifically the in the Czech economy. It was created as a partial output of the internal research grant IGA AS_02_03 Management of SMEs. Refer to theoretical problems of the start -up companies, it shows an essence of their operation and suggests possible areas to explore these specific innovative small firms in the Czech Republic within the internal research grant of Sting Academy mentioned above.