VÁGNER, Ivan. Strategický management (Strategic management). 1st ed. Brno: Nakladatelství Sting spol. s r. o., 2016, 80 pp. ISBN 978-80-87482-41-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategický management
Name in Czech Strategický management
Name (in English) Strategic management
Authors VÁGNER, Ivan.
Edition 1. vyd. Brno, 80 pp. 2016.
Publisher Nakladatelství Sting spol. s r. o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit STING ACADEMY
ISBN 978-80-87482-41-4
Keywords (in Czech) strategické aktivity a jejich vývoj, dlouhodobé plánování, strategické plánování, strategický management, čtyři přístupy k strategickému managementu, klasický přístup k strategickému managementu, fáze strategické analýzy, volby a implementace, základní principy strategického myšlení, myšlení v duchu třetích alternativ, základní megatrendy
Keywords in English strategic activities and their development, long-term planning, strategic planning, strategic management, four approaches to strategic management, classical approach to strategic management, strategic phases: analysis, choice and implementation, principles of strategic thinking, strategic thinking principle in spirit of third alternative, fundamental megatrends
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA, učo 9458. Changed: 15/8/2016 16:14.
Abstract
Předmětem publikace jsou strategické aktivity organizací a jejich vývoj s důrazem na klasický přístup ke strategickému managementu. V souvislosti s výše uvedeným, je pozornost věnována rovněž vlivu základních megatrendů na formování strategického managementu organizací, principům strategického myšlení, včetně principu myšlení v duchu třetích alternativ.
Abstract (in English)
The publication explains the strategic activities of organizations and their development, with emphasis on classical approach to strategic management. In connection with the above, attention is also paid to the impact on fundamental megatrends shaping the strategic management of organizations, strategic thinking principles, including the principle of thinking in the spirit of the third alternative.
PrintDisplayed: 5/7/2024 06:44