D 2016

Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking

VÁGNER, Ivan

Základní údaje

Originální název

Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking

Název česky

Vliv vybraných megatrendů na posun paradigmatu strategického myšlení

Název anglicky

Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking

Autoři

VÁGNER, Ivan

Vydání

1. vyd. Bratislava-Slovenská republika, Zborník vedeckých prác: International Scientific Conference “Current Problems of the Corporate Sector 2016” Bratislava Department of Business, Faculty of Business Management, EU in Bratislava, od s. 1073 - 1083, 11 s. 2016

Nakladatel

Bratislava Department of Business, Faculty of Business Management, EU in Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola Sting, o.p.s.

ISBN

978-80-561-0246-6

UT WoS

M10, Q50

Klíčová slova česky

Vývoj výkonu poslání podniku, globální megatrendy, mentální principy, posun paradigmatu strategického myšlení, principy strategického myšlení, strategické aktivity, strategické myšlení, vrcholový management podniků

Klíčová slova anglicky

Enterprise´s mission development, global megatrends, mental principles, paradigm shift in strategic thinking, principles of strategic thinking, strategic activities, strategic thinking, top management of enterprises.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 8. 2016 17:06, prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA

Anotace

V originále

Rozvoj strategického myšlení ve velkých podnicích probíhal relativně nepřetržitě až do globální finanční a ekonomické krize. Řešení této krize na základě stávajícího strategického myšlení selhává. Potřeba zásadní změny paradigmatu strategického myšlení se stává klíčovou prioritou. Základním předpokladem tohoto posunu jsou: striktní dodržování zásad strategického myšlení a mentálních principů a vnímání krize jako výzvy ke změně myšlení o vývoji výkonu poslání podniků. Cílem příspěvku je nabídnout některé podněty pro odbornou diskusi o žádoucím posunu paradigmatu strategického myšlení, což mj. obsahuje i respekt k vlivům vybraných globálních megatrendů.

Anglicky

Development of strategic thinking in large enterprises took place relatively continuously until the global financial and economic crisis. Solution to this crisis based on the existing strategic thinking fails. The need for a fundamental paradigm shift in strategic thinking is becoming a key priority. The underlying assumption of this shift are: the strict respect for the principles of strategic thinking and mental principles and perception of the crisis as a challenge to change thinking on the enterprise´s mission development. The aim of this paper is to offer some incentives for a professional discussion regarding the desired paradigm shift in strategic thinking, which is related to the influence of selected global megatrends on the enterprise´s mission development.