D
		
		2016
			
	    
Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking
	    VÁGNER, Ivan
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking
	 
	
		Název česky
		Vliv vybraných megatrendů na posun paradigmatu strategického myšlení
	 
		
			Název anglicky
			Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking
		 
			
				Vydání
				 1. vyd. Bratislava-Slovenská republika, Zborník vedeckých prác: International Scientific Conference “Current Problems of the Corporate Sector 2016” Bratislava Department of Business, Faculty of Business Management, EU in Bratislava, od s. 1073 - 1083, 11 s. 2016
			 
		
		
			Nakladatel
			Bratislava Department of Business, Faculty of Business Management, EU in Bratislava
		 
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Stať ve sborníku
		 
	
		
			Obor
			50600 5.6 Political science
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Slovensko
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
		
			Forma vydání
			elektronická verze "online"
		 
			
				Organizační jednotka
				Vysoká škola Sting, o.p.s.
			 
		
		
	
		
		
			Klíčová slova česky
			Vývoj výkonu poslání podniku, globální megatrendy, mentální principy, posun paradigmatu strategického myšlení, principy strategického myšlení, strategické aktivity, strategické myšlení, vrcholový management podniků
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			Enterprise´s mission development, global megatrends, mental principles, paradigm shift in strategic thinking, principles of strategic thinking, strategic activities, strategic thinking, top management of enterprises.
		 
			Příznaky
			Mezinárodní význam, Recenzováno
		 
			
			
				
					V originále
					Rozvoj strategického myšlení ve velkých podnicích probíhal relativně nepřetržitě až do globální finanční a ekonomické krize. Řešení této krize na základě stávajícího strategického myšlení selhává. Potřeba zásadní změny paradigmatu strategického myšlení se stává klíčovou prioritou. Základním předpokladem tohoto posunu jsou: striktní dodržování zásad strategického myšlení a mentálních principů a vnímání krize jako výzvy ke změně myšlení o vývoji výkonu poslání podniků. Cílem příspěvku je nabídnout některé podněty pro odbornou diskusi o žádoucím posunu paradigmatu strategického myšlení, což mj. obsahuje i respekt k vlivům vybraných globálních megatrendů.
				 
				
					Anglicky
					Development of strategic thinking in large enterprises took place relatively continuously until the global financial and economic crisis. Solution to this crisis based on the existing strategic thinking fails. The need for a fundamental paradigm shift in strategic thinking is becoming a key priority. The underlying assumption of this shift are: the strict respect for the principles of strategic thinking and mental principles and perception of the crisis as a challenge to change thinking on the enterprise´s mission development. The aim of this paper is to offer some incentives for a professional discussion regarding the desired paradigm shift in strategic thinking, which is related to the influence of selected global megatrends on the enterprise´s mission development.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 05:34