2020
			
	    
	
	
    Nájem nebo provoz dopravního postředku?
MAREK, KarelZákladní údaje
Originální název
Nájem nebo provoz dopravního postředku?
	Název česky
Nájem nebo provoz dopravního postředku?
	Název anglicky
Hiring or operating a means of transport?
		Autoři
MAREK, Karel
			Vydání
 Logistika, Praha, Economia, 2020, 1211-0957
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50500 5.5 Law
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Organizační jednotka
Vysoká škola Sting, o.p.s.
			Klíčová slova česky
právo , občanské právo , občanský zákoník, zasílatelská smlouva , smlouvy v přepravě, nájem a provoz dopravního prostředku
		Klíčová slova anglicky
law ; civil law; Civil Code; forwarding contract; contracts in transportion, hiring and operating a means of transport
		Příznaky
Recenzováno
		
				
				Změněno: 7. 2. 2020 07:30, prof. JUDr. Karel Marek, CSc.
				
		V originále
S rozvojem obchodu v moderním hospodářství vzrostl význam dopravy. Znásobení dopravních prostředků a množství dopravovaného zboží vedlo k tomu, že smlouvy upravující oblast dopravy se staly zejména od počátku 21. století nejobvyklejší a nejrozšířenější. Zejména se používá smlouva o přepravě věci, smlouva zasílatelská a často též smlouva o provozu dopravního prostředku. V praxi dochází i k situacím, kdy se pro přepravu v jednom "obchodním případu" uzavírá z nadepsaných druhů více smluv než jedna (např. smlouva zasílatelská a smlouva o přepravě věci, nebo více smluv o přepravě věci apod.), i když v poslední době jsou smluvními stranami stále častěji vyžadována komplexní logistická řešení buď podle smlouvy zasílatelské, nebo podle smlouvy nepojmenované.
				Anglicky
With the development of trade in the modern economy the importance of transport has increased. Multiplication of the means of transport and the quantity of the goods transported led have the consequence that the treaty ruling transportatoin have become since the beginning of the 21st century. century one the most common and widespread. In particular the merchantisers use the contract of carriage, the contract on forwarding and often also the contract on operation of means of transport. In practice, the situations in which one trade transaction needs more than one contract type (e.g., contract on forwarding and contract of carriage), although recently the contracting parties demanr more and more a complex logistics solutions either under the Treaty on forwarding or unnamed contract .