B_BA_MAR_p Marketing

NEWTON University
winter 2024
Extent and Intensity
2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Denis Drexler, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Peter Hajnala, MBA, PhD. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Timetable
Mon 13:30–15:00 WebinarJam; and Mon 16. 12. 13:30–15:00 WebinarJam
  • Timetable of Seminar Groups:
B_BA_MAR_p/101: each odd Tuesday 9:40–11:10 BA Učebna 03 - modrá, P. Hajnala
B_BA_MAR_p/102: each odd Tuesday 8:00–9:30 BA Učebna 03 - modrá, P. Hajnala
B_BA_MAR_p/103: No timetable has been entered into IS. P. Hajnala
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení marketingových přístupů, marketingový mix, 4P, 4C 2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní) 3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, faktory ovlivňující rozhodování, B2B, B2C a B2G trh) 4. Segmentace trhu (koncept segmentace, segmentace B2B, B2C, implementace a užitek segmentace) 5. Marketingové informace a výzkum (vymezení marketingového výzkumu a jeho role, typy výzkumů) 6. Produkt (analýza produktu, klasifikace produktů, strategie a řízení produktu, životní cyklus produktu) 7. Cena (role a vnímání ceny, externí a interní vlivy rozhodování o ceně, proces a metody tvorby ceny) 8. Místo (struktura a efektivnost distribučních kanálů, distribuční strategie) 9. Propagace 1 (komunikační modely, nástroje obecně) 10. Propagace 2 (nástroje marketingové komunikace, efektivnost komunikace, komunikační strategie, marketingový plán) 11. Digitální marketing, Marketing na internetu 1 12. Digitální marketing, Marketing na internetu 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod; max. 6 bodů), zpracování a prezentace týmové seminární práce (max. 14 bodů); prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci 2. – 5. semináře (max. 2 body); body z výuky Zápočet (kombi): zpracování týmové seminární práce (max. 14 bodů), prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci (max. 2 body); body z výuky Zkouška (shodně obě formy studia): v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2024/B_BA_MAR_p