B_BR_IMK_p Integrovaná marketingová komunikace

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2025
Rozsah
2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Denis Drexler, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martina Procházková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh
Po 13:30–15:00 WebinarJam; a Po 12. 5. 13:30–15:00 WebinarJam
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
B_BR_IMK_p/01: každou sudou středu 18:30–20:00 BR Učebna 02, kromě St 19. 3. ; a St 12. 3. 18:30–20:00 BR Učebna 02, M. Procházková
B_BR_IMK_p/02: každou sudou středu 16:50–18:20 BR Učebna 02, kromě St 19. 3. ; a St 12. 3. 16:50–18:20 BR Učebna 02, M. Procházková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti ucelené marketingové komunikace tradičními (inbound) i novými (outbound) přístupy v marketingu. Komplex odborných přednášek a seminářů se detailně zabývá jednotlivými přístupy různých značek v marketingové komunikaci, komunikací pomocí loga, barev a to i v mezinárodním prostředí, kde jsou posluchači seznámeni s různými kulturními aspekty marketingové komunikace se zákazníky. Další stěžejní část předmětu představují jednotlivé součásti marketingové komunikace, které představuje direct marketing, podporu prodeje, osobní prodej, PR, event marketing či sponzoring, taktéž v online marketingovém prostředí vč. aktuálního zaměření na social media i guerilla marketing. V závěru semestru by posluchači měli být schopni zhodnotit a navrhnout dílčí přístupy marketingové komunikace u vybraných společností.
Osnova
  • Úvod do problematiky předmětu, definice a rozsah IMK, principy marketingové komunikace
  • Tradiční vs. nové přístupy IMK (outbound vs. inbound marketingová komunikace, přístup See–Think–Do–Care)
  • Corporate Identity – budování firemní image
  • Logo komunikace, barvy v marketingové komunikaci
  • Kulturní aspekty marketingové komunikace (1. část)
  • Kulturní aspekty marketingové komunikace (2. část)
  • Reklama: psychologické aspekty reklamy
  • Reklama: kreativní reklama
  • Podpora prodeje, direct marketing a osobní prodej
  • Public Relations, event marketing a sponzoring
  • Online marketingová komunikace
  • Guerilla marketing
Literatura
  • BAČUVČÍK, Radim. Teorie a praxe v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-68-2.
  • FILL, Chris; ROSENGREN, Sara; BAINES, Paul. Marketing. Oxford: Oxford University Press, 2017. 732 s. ISBN 978-0-19-874853-3.
  • SVĚTLÍK, J. O podstatě reklamy. Bratislava: Eurokódex, 2012. ISBN 978-80-89447-85-5.
  • KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Praha: GRADA Publishing, 2016. 222 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • JAHODOVÁ, Hana; PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2010, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Metody hodnocení
Zápočet: docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod); zpracování dílčích případových studií (5 témat), prezentace aktuality z oblasti marketingové komunikace v rámci 2. – 5. semináře, plusové body z výuky
Zkouška: v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/B_BR_IMK_p