NU:B_BR_IMK_p Integrovaná marketingová kom. - Informace o předmětu
B_BR_IMK_p Integrovaná marketingová komunikace
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2025
- Rozsah
- 2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Denis Drexler, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martina Procházková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Rozvrh
- Po 13:30–15:00 WebinarJam; a Po 12. 5. 13:30–15:00 WebinarJam
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
B_BR_IMK_p/02: každou sudou středu 16:50–18:20 BR Učebna 02, kromě St 19. 3. ; a St 12. 3. 16:50–18:20 BR Učebna 02, M. Procházková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti ucelené marketingové komunikace tradičními (inbound) i novými (outbound) přístupy v marketingu. Komplex odborných přednášek a seminářů se detailně zabývá jednotlivými přístupy různých značek v marketingové komunikaci, komunikací pomocí loga, barev a to i v mezinárodním prostředí, kde jsou posluchači seznámeni s různými kulturními aspekty marketingové komunikace se zákazníky. Další stěžejní část předmětu představují jednotlivé součásti marketingové komunikace, které představuje direct marketing, podporu prodeje, osobní prodej, PR, event marketing či sponzoring, taktéž v online marketingovém prostředí vč. aktuálního zaměření na social media i guerilla marketing. V závěru semestru by posluchači měli být schopni zhodnotit a navrhnout dílčí přístupy marketingové komunikace u vybraných společností.
- Osnova
- Úvod do problematiky předmětu, definice a rozsah IMK, principy marketingové komunikace
- Tradiční vs. nové přístupy IMK (outbound vs. inbound marketingová komunikace, přístup See–Think–Do–Care)
- Corporate Identity – budování firemní image
- Logo komunikace, barvy v marketingové komunikaci
- Kulturní aspekty marketingové komunikace (1. část)
- Kulturní aspekty marketingové komunikace (2. část)
- Reklama: psychologické aspekty reklamy
- Reklama: kreativní reklama
- Podpora prodeje, direct marketing a osobní prodej
- Public Relations, event marketing a sponzoring
- Online marketingová komunikace
- Guerilla marketing
- Literatura
- BAČUVČÍK, Radim. Teorie a praxe v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-68-2.
- FILL, Chris; ROSENGREN, Sara; BAINES, Paul. Marketing. Oxford: Oxford University Press, 2017. 732 s. ISBN 978-0-19-874853-3.
- SVĚTLÍK, J. O podstatě reklamy. Bratislava: Eurokódex, 2012. ISBN 978-80-89447-85-5.
- KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Praha: GRADA Publishing, 2016. 222 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
- JAHODOVÁ, Hana; PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2010, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
- Metody hodnocení
- Zápočet: docházka na semináře min. 70 % (za každou
účast 1 bod); zpracování dílčích případových studií (5 témat),
prezentace aktuality z oblasti marketingové komunikace v rámci
2. – 5. semináře, plusové body z výuky
Zkouška: v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/B_BR_IMK_p