B_BR_PTSZ Proces tvorby obsahové strategie značky

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2024
Rozsah
0/2. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Bc. Lukáš Bureš (cvičící)
Bc. Lukáš Bureš (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět Proces tvorby obsahové strategie značky studenty naučí praktickou cestou strategickou tvorbu obsahu pro skutečnou či virtuální značku. Absolvent předmětu dokáže sebrat a analyzovat data o značce samotné, zákaznících i trhu a na jejich společném základě vymýšlet a doporučovat, a následně i tvořit obsah různých formátů a typů pro různé kanály. Absolvent se také seznámí s vhodnými metrikami pro vyhodnocování úspěchu i s praktickou stránkou tvorby obsahu.  
Osnova
  • 1. Základy – co je copywriting, co je content marketing, úvod do předmětu, způsob organizace práce
  • 2. Sběr dat – klient, trh, zákazník
  • 3. Role SEO v tvorbě obsahu
  • 4. Strategický souhrn před psaním, mentální a fyzická dostupnost značky
  • 5. Naming, slogany
  • 6. Prodejní text, web copywriting
  • 7. Formáty a typy content marketingu – e-book, článek, whitepaper
  • 8. Tvorba obsahu pro sociální sítě
  • 9. E-maily a e-mail marketing
  • 10. Analytika, metriky, vyhodnocování obsahu
  • 11. Práce copywritera, nástroje, revize
  • 12. Závěrečný souhrn a ukončení
Literatura
  • CASEY, Meghan. The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Voices That Matter). Indianapolis: New Riders, 2015. 272 s. ISBN 978-0-13410-510-9.
  • Contentmarketinginstitute.com/blog
  • Copyblogger.com/blog/
  • HALVORSON, Kristina; RACH, Melissa. Content strategy for the web. : New riders, 2012. 224 s. ISBN 978-0-32180-830-1.
  • JUST, Vladimír. Velký slovník floskulí. Voznice: Leda, 2009. 352 s. ISBN 978-80-7335-185-4.
  • WILSON, Pamela. Master Content Strategy: How to Maximize Your Reach and Boost Your Bottom Line Every Time You Hit Publish. New York: BIG Brand Books, 2018. 218 s. ISBN 978-0-99787-542-3.
  • MCCOY, Julia. Practical Content Strategy & Marketing: The Content Strategy & Marketing Course Guidebook. Scotts Valley: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 366 s. ISBN 978-1-97831-828-1.
  • MCDONALD, Ry. Content Marketer's Guide to Ideation: One Framework & 32 Exercises For Unbeatable Content. x: Independently published, 2017. 187 s. ISBN 978-1-52061-407-6.
  • Obsahova-agentura.cz
  • Velocitypartners.com/blog
  • KING, Stephen. O psaní. Olomouc: BETA Dobrovský, 2015. 224 s. ISBN 978-80-7306-706-9.
Metody hodnocení
Ukončením předmětu je praktická zkouška / klasifikovaný zápočet, která zahrnuje odevzdání prezentace se zpracovanými typy a formáty obsahu, kterým se předmět věnuje – jména, textu pro web, e-mailového newsletteru, draftu článku a obsahu pro sociální sítě včetně navržených metrik pro sledování úspěchu.
průběžná práce během semestru
ústní obhajoba práce
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_BR_PTSZ