NU:B_BR_PTSZ Proces tvorby obsahové strateg - Informace o předmětu
B_BR_PTSZ Proces tvorby obsahové strategie značky
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2024
- Rozsah
- 0/2. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Bc. Lukáš Bureš (cvičící)
Bc. Lukáš Bureš (náhr. zkoušející) - Garance
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět Proces tvorby obsahové strategie značky studenty naučí praktickou cestou strategickou tvorbu obsahu pro skutečnou či virtuální značku. Absolvent předmětu dokáže sebrat a analyzovat data o značce samotné, zákaznících i trhu a na jejich společném základě vymýšlet a doporučovat, a následně i tvořit obsah různých formátů a typů pro různé kanály. Absolvent se také seznámí s vhodnými metrikami pro vyhodnocování úspěchu i s praktickou stránkou tvorby obsahu.
- Osnova
1. Základy – co je copywriting, co je content marketing, úvod do předmětu, způsob organizace práce - 2. Sběr dat – klient, trh, zákazník
- 3. Role SEO v tvorbě obsahu
- 4. Strategický souhrn před psaním, mentální a fyzická dostupnost značky
- 5. Naming, slogany
- 6. Prodejní text, web copywriting
- 7. Formáty a typy content marketingu – e-book, článek, whitepaper
- 8. Tvorba obsahu pro sociální sítě
- 9. E-maily a e-mail marketing
- 10. Analytika, metriky, vyhodnocování obsahu
- 11. Práce copywritera, nástroje, revize
- 12. Závěrečný souhrn a ukončení
- Literatura
- CASEY, Meghan. The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Voices That Matter). Indianapolis: New Riders, 2015. 272 s. ISBN 978-0-13410-510-9.
- Contentmarketinginstitute.com/blog
- Copyblogger.com/blog/
- HALVORSON, Kristina; RACH, Melissa. Content strategy for the web. : New riders, 2012. 224 s. ISBN 978-0-32180-830-1.
- JUST, Vladimír. Velký slovník floskulí. Voznice: Leda, 2009. 352 s. ISBN 978-80-7335-185-4.
- WILSON, Pamela. Master Content Strategy: How to Maximize Your Reach and Boost Your Bottom Line Every Time You Hit Publish. New York: BIG Brand Books, 2018. 218 s. ISBN 978-0-99787-542-3.
- MCCOY, Julia. Practical Content Strategy & Marketing: The Content Strategy & Marketing Course Guidebook. Scotts Valley: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 366 s. ISBN 978-1-97831-828-1.
- MCDONALD, Ry. Content Marketer's Guide to Ideation: One Framework & 32 Exercises For Unbeatable Content. x: Independently published, 2017. 187 s. ISBN 978-1-52061-407-6.
- Obsahova-agentura.cz
- Velocitypartners.com/blog
- KING, Stephen. O psaní. Olomouc: BETA Dobrovský, 2015. 224 s. ISBN 978-80-7306-706-9.
- Metody hodnocení
- Ukončením předmětu je praktická zkouška / klasifikovaný
zápočet, která zahrnuje odevzdání prezentace se zpracovanými
typy a formáty obsahu, kterým se předmět věnuje – jména, textu
pro web, e-mailového newsletteru, draftu článku a obsahu pro
sociální sítě včetně navržených metrik pro sledování úspěchu.
průběžná práce během semestru
ústní obhajoba práce
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_BR_PTSZ