NU:B_PH_ECD_k E-commerce a digitální busines - Informace o předmětu
	B_PH_ECD_k E-commerce a digitální business
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2025
- Rozsah
 - 0/10. 4 kr. Ukončení: zk.
 - Vyučující
 - Mgr. Silvia Klinčeková, Ph.D. (přednášející)
 - Garance
 - Centrum podnikatelských disciplín – Akademická centra – Vysoká škola NEWTON, a.s.
 - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
 - B_PH_ECD_k/01: So 1. 3. 8:45–14:30 PH Učebna 12, Ne 30. 3. 8:45–11:55 PH Učebna 12, S. Klinčeková
 - Omezení zápisu do předmětu
 - Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
 - Cíle předmětu
 - Předmět je zaměřen na získání celkového přehledu v oblasti e-commerce. Představí prostředí digitálního businessu, základní pojmy a vztahy, od využívaných technologií až po obchodní a marketingovou strategii. Studenti se podrobněji seznámí s hlavními marketingovými kanály, jejich specifiky a principy fungování. Absolvent předmětu by měl mít celkový přehled v oblasti e-commerce a online marketingu, měl by si umět správně zatřídit jednotlivé dílčí disciplíny a rozumět jejich podstatě. Předmět je východiskem pro další navazující prohlubování znalostí a dovedností v dílčích oborech.
 - Osnova
 - 
    
1. seminář (1. – 2. týden)  - Úvod do e-commerce a digitálního byznysu. Základní pojmy v e-commerce.
 - Strategie, cíle, vyhodnocování. Zákazník a cílové skupiny. B2B versus B2C.
 - Úvod do marketingových a komunikačních kanálů. Technologické pozadí digitálních
 - projektů.
 - 2. seminář (3. – 4. týden)
 - Placená reklama na internetu. Výkonnostní a brandové kanály, PPC reklama,
 - zbožové srovnávače. Reklamní systémy Google Ads a Sklik. Cíle, rozpočty, cílení,
 - bidding, vyhodnocování.
 - 3. seminář (5. – 6. týden)
 - RTB a programatická reklama. Real Time Bidding, jeho struktura, způsoby využití a
 - tvorba strategie. Sestavení mediaplánu a stanovení relevantních KPI. Význam RTB
 - v rámci online reklamy, jeho vlastnosti, možnosti spolupráce s vydavateli, možnosti
 - cílení a formátů, brand safety, adfraud.
 - 4. seminář (7. – 8. týden)
 - SEO a linkbuilding. Optimalizace nalezitelnosti na webu, SEO, linkbuilding
 - a linkbaiting, budování autority. Fulltextové vyhledávače, katalogy, zbožové
 - srovnávače, hlasoví asistenti. Návrh webu, technické SEO, informační architektura,
 - použitelnost a UX. Užitečné nástroje pro SEO specialisty.
 - 5. seminář (9. – 10. týden)
 - Obsahový marketing a sociální sítě. Obsahový marketing a copywriting. Marketing
 - na sociálních sítích, community management. Influencer marketing.
 - 6. seminář (11. – 12. týden)
 - Strategie, zákazníci a značka. Obchodní, marketingová a komunikační strategie.
 - Uživatelské výzkumy, zákazníci, cílové skupiny. Klíčové kroky k nastavení a
 - systematickému řízení značky. Východiska firmy, odlišující myšlenka, zákaznické
 - segmenty a ztvárnění značky. Komunikace, vizuál a vnější prezentace.
 
- 
    
 - Literatura
 - KRUG, Steve. Web design – nenuťte uživatele přemýšlet!. Brno: Computer Press, 2006. 167 s. ISBN 80-251-1291-8.
 - Social Media: o Newsfeed – https://newsfeed.cz/ o Facebook Blueprint – https://www.facebookblueprint.com/student/catalog
 - ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Brno: House of Řezáč, 2016. 214 s. ISBN 978-80-270-0644-1.
 - VYHNÁNKOVÁ, E; LOSEKOOT, M. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
 - YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
 - Strategie: o Framework PAVRD – https://pavrd.cz/
 
- Metody hodnocení
 - Zápočet + Praktická zkouška Docházka na semináře, každý seminář 1 bod, max. 6 bodů Vypracování a odevzdání úkolů, každý úkol 1 bod, max. 6 bodů Zápočet: Získání 6 bodů a více Zkouška (praktická): Nutnost předchozího splnění zápočtu. Známka podle aktivity v semestru, hodnocení podle získaných bodů: 10–12 bodů … A 9 bodů ……… B 8 bodů ……… C 7 bodů ……… D 6 bodů ……… E
 
- Statistika zápisu (nejnovější)
 - Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/B_PH_ECD_k