NU:B_PH_SMA Strategický management - Informace o předmětu
B_PH_SMA Strategický management
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2024
- Rozsah
- 2/1. Kombinované 0/14 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Cenek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Benda (cvičící)
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ondřej Benda (náhr. zkoušející)
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. RNDr. PhDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Strategické řízení firmy v globálním konkurenčním prostředí musí skloubit poznání současného konkurenčního prostředí ve všech souvislostech a projevech, analytické postupy zaměřené na interní a externí faktory, formulaci strategie a v neposlední řadě její implementaci. Cílem kurzu je seznámit studenty s procesem strategického řízení směřujícího k dosažení strategické konkurenceschopnosti a rozvinout jejich kompetence potřebné pro strategické řízení organizací. Studenti budou seznámeni s procesem strategického řízení v podniku a to jak z pohledu současných přístupů, tak z hlediska trendů vývoje strategického managementu. Studenti se naučí jak kriticky postupovat při hledání východisek pro výběr, realizaci a hodnocení strategie. Budou seznámeni s postupy pro strategickou analýzu interních i externích faktorů a získají schopnost optimálně navrhnout postup analýz s ohledem na omezení, která jednotlivé analýzy mají a specifika organizace, pro kterou je strategie tvořena. Naučí se postupu pro formulaci strategie založeném na její klasicky pojaté hierarchické struktuře - corporate, business, funkční strategie. Klíčovým prvkem je pochopení významu konkurenceschopnosti a konkurenční výhody v kontextu takto definované strategie Získají znalost postupů, metod a technik uplatnitelných při vlastní realizaci strategie a hodnocení její úspěšnosti.
- Osnova
- SMA P-1 Popis a charakteristika procesu strategického řízení firmy (dotace 2/1)
- SMA P-2 Možné způsoby tvorby cílů ve firmě, tři úrovně strategie,SBU (dotace 2/1)
- SMA P-3 Struktura analytických postupů. Obecné a oborové okolí firmy (dotace 2/1)
- SMA P-4 Konkurence a konkurenční prostředí, konkurenční prostor (dotace 2/1)
- SMA P-5 Postupy analýzy interních faktorů (dotace 2/1)
- SMA P-6 Analýzy zdrojů, konkurenční výhoda, základní kompetence (dotace 2/1)
- SMA P-7 Formulace strategie, hierarchie strategie, Porterovy generické strategie (dotace 2/1)
- SMA P-8 Diverzifikace, podstata akvizice, fůzí, joint-venture a franchising (dotace 2/1)
- SMA P-9 Strategie internacionalizace (dotace 2/1)
- SMA P-10 Faktory ovlivňující výběr strategie, metody výběru (dotace 2/1)
- SMA P-11 Implementace a hodnocení strategie (dotace 2/1)
- SMA P-12 Strategické vůdcovství, organizační aspekty realizace strategie (dotace 2/1)
- SMA P-13 Alternativní přístupy k formulaci strategie (dotace 2/1)
- SMA P-14 Specifika strategického řízení různých typů organizací (dotace 2/1)
- SMA S-1 Základní aspekty strategického chování firem
- SMA S-2 Postupy analýzy obecného okolí
- SMA S-3 Postupy analýz oborového okolí
- SMA S-4 Postupy analýz interních faktorů
- SMA S-5 Analýza zdrojů a identifikace konkurenční výhody
- SMA S-6 Strategická manažerská hra
- SMA S-7 Prezentace a odevzdání případové studie
- Literatura
- MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_PH_SMA