B_PH_UBM Úvod do brand managementu

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2024
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (přednášející)
Ing. Adam Polášek (cvičící)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (cvičící)
Ing. Adam Polášek (náhr. zkoušející)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Martin Přibyl, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání a osvojení znalostí a dovedností studentů v budování značky, a to ať jednotlivce, komerčního subjektu nebo jiné organizace. Klíčové na předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti budování značky, nástroji a postupy, které jsou základem pro řízení značky, ovlivňování reputace a tvorby prvního dojmu s ohledem na cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu a vychází ze znalostí základního marketingu. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích odborníků z řad specialistů na budování značky a manažerů. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
Osnova
  • Témata:
  • 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení přístupů budování značky, vztah mezi segmentací, targetingem, positioningem a diferenciací
  • 2. Pilíře a podstata značky, aktivní positioning
  • 3. Složky postojů ke značce a jejich ovlivňování, vliv značky na rozhodování spotřebitele
  • 4. Značka jako příběh, Marketing 3.0 v kontextu brandingu
  • 5. Spokojenost zákazníka a jakost vs. značka, reference
  • 6. Jak se buduje silná značka
  • 7. Inventura značky
  • 8. Značka a integrovaná marketingová komunikace
  • 9. Impression management (řízení prvního dojmu)
  • 10. Reputation management (aktivní budování značky)
  • 11. Branding vs. recruitment (značka v kontextu personálního marketingu)
  • 12. Změna obsahu značky
Literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Praha: GRADA Publishing, 2016. 222 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • NEUMEIER, Marty. The Brand Flip. In the Unit States: Copyright, 2015. 146 s. ISBN 0-134-17281-7.
  • VLACH, Robert. Na volné noze. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. 760 s. ISBN 978-80-7555-015-6.
  • RUDELIUS, W; KERIN, R A; HARTLEY, S W. Marketing. New York: McGraw-Hill Education, 2015. 740 s. ISBN 978-0-07-786103-2.
  • NEUMEIER, Marty. The Brand Gap. In the Unit States: Copyright, 2006. 194 s. ISBN 0-321-34810-9.
Metody hodnocení
Zápočet (prezenční): na základě docházky na semináře (min. 70 %), zpracování a prezentace týmové seminární práce, prezentace aktuality z oblasti brandingu Zápočet (kombi): zpracování individuálního projektu Zkouška (prezenční, kombi): ústní formou, u studentů kombinované formy je součástí ústní zkoušky obhájení individuálního projektu
Vyučovací jazyk
Angličtina
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2022, léto 2023, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_PH_UBM