NU:B_PH_UBM_p Introduction to Brand Manageme - Course Information
	B_PH_UBM_p Introduction to Brand Management
NEWTON Universitywinter 2025
- Extent and Intensity
 - 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
 - Teacher(s)
 - Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (lecturer)
Ing. Adam Polášek (seminar tutor)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
 - Ing. Martin Přibyl, Ph.D.
Centre for Marketing – Academic Department – NEWTON University - Timetable
 - each odd Tuesday 13:30–15:00 WebinarJam
- Timetable of Seminar Groups:
 
B_PH_UBM_p/02: each odd Monday 18:30–20:00 PH Učebna 05, except Mon 20. 10. ; and Mon 20. 10. 18:30–20:00 PH Učebna 01, Mon 15. 12. 18:30–20:00 PH Učebna 05, M. Přibyl
B_PH_UBM_p/03: each odd Wednesday 16:50–18:20 PH Učebna 04, except Wed 19. 11. ; and Wed 19. 11. 16:50–18:20 PH Učebna 01, A. Polášek
B_PH_UBM_p/04: each odd Wednesday 18:30–20:00 PH Učebna 04, except Wed 19. 11. ; and Wed 19. 11. 18:30–20:00 PH Učebna 01, A. Polášek - Course Enrolment Limitations
 - The course is offered to students of any study field.
 - Course objectives (in Czech)
 - Předmět je zaměřen na získání a osvojení znalostí a dovedností studentů v budování značky, a to ať jednotlivce, komerčního subjektu nebo jiné organizace. Klíčové na předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti budování značky, nástroji a postupy, které jsou základem pro řízení značky, ovlivňování reputace a tvorby prvního dojmu s ohledem na cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu a vychází ze znalostí základního marketingu. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích odborníků z řad specialistů na budování značky a manažerů. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
 - Syllabus (in Czech)
 - Témata: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení přístupů budování značky, vztah mezi segmentací, targetingem, positioningem a diferenciací 2. Pilíře a podstata značky, aktivní positioning 3. Složky postojů ke značce a jejich ovlivňování, vliv značky na rozhodování spotřebitele 4. Značka jako příběh, Marketing 3.0 v kontextu brandingu 5. Spokojenost zákazníka a jakost vs. značka, reference 6. Jak se buduje silná značka 7. Inventura značky 8. Značka a integrovaná marketingová komunikace 9. Impression management (řízení prvního dojmu) 10. Reputation management (aktivní budování značky) 11. Branding vs. recruitment (značka v kontextu personálního marketingu) 12. Změna obsahu značky
 - Literature
 - KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Praha: GRADA Publishing, 2016. 222 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
 - NEUMEIER, Marty. The Brand Flip. In the Unit States: Copyright, 2015. 146 s. ISBN 0-134-17281-7.
 - VLACH, Robert. Na volné noze. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. 760 s. ISBN 978-80-7555-015-6.
 - RUDELIUS, W; KERIN, R A; HARTLEY, S W. Marketing. New York: McGraw-Hill Education, 2015. 740 s. ISBN 978-0-07-786103-2.
 - NEUMEIER, Marty. The Brand Gap. In the Unit States: Copyright, 2006. 194 s. ISBN 0-321-34810-9.
 
- Assessment methods
 - -- item not defined --
 - Language of instruction
 - Czech
 - Further Comments
 - The course is taught annually.
 
- Enrolment Statistics (recent)
 - Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2025/B_PH_UBM_p