NU:B_PH_UCR Úvod do cestovního ruchu - Informace o předmětu
B_PH_UCR Úvod do cestovního ruchu
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2024
- Rozsah
- 2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (přednášející)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (cvičící)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (náhr. zkoušející) - Garance
- Ing. František Zjevík, DiS., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studijní předmět nabízí základní pohledy na problematiku cestovního ruchu v ČR a v Evropě. Vstupní přednášky jsou propojeny se semináři, ve kterých se zorientuje posluchač v terminologii, v teorii služeb, ve formách fungování cestovního ruchu (dále jenom CR).
- Osnova
Rozvržení přednášek: - 1. Úvod do předmětu (podstata cestovního ruchu, terminologie)
- 2. CR jako systém; typologie CR; subjekt a objekt CR
- 3. Vývoj cestovního ruchu
- 4. Specifika podniků cestovního ruchu; činnost cestovních agentur a cestovních kanceláří
- 5. Faktory ovlivňující cestovní ruch, průvodcovská činnost
- 6. Hotelnictví a hostinská činnost a jejich kvalita, HACCP
- 7. Základy marketingu cestovního ruchu
- 8. Základy managementu cestovního ruchu
- 9. Destinace cestovního ruchu (destinační management, marketing destinace)
- 10. Specifické formy cestovního ruchu; speciální techniky v cestovním ruchu
- 11. Cestovní ruch v ekonomickém systému; mezinárodní cestovní ruch
- 12. Vybraná legislativa cestovního ruchu; shrnutí učiva
- Rozvržení cvičení:
- 1. Výzkum konkurence v cestovním ruchu
- 2. Průvodcovská činnost
- 3. Itineráře
- 4. Excepční lístek
- 5. Produkty cestovního ruchu a jejich tvorba
- 6. Návštěva cestovní kanceláře/cestovní agentury a seznámí se se softwary určenými pro CK, CA
- Literatura
- HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch pro vyšší a odborné školy. Česká republika: FORTUNA, 2010. 216 s. ISBN 978-80-7373-107-6.
- HORNER, Susan; SCHWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0202-9.
- INDROVÁ, Jarmila. Základy cestovního ruchu. VŠE Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-245-1252-5.
- JANEČKOVÁ, Ludmila. Marketing služeb. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-7169-995-0.
- STOLIČNÝ, Peter. Marketingová komunikace v hotelnictví a cestovním ruchu. Brno: VŠOH, 2012. ISBN 978-80-247-1359-5.
- KUBOVÁ, Olga. Destinační management. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová, 2012. ISBN 978-80-87300-22-0.
- KUBOVÁ, Olga. Hotelový provoz. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová, 2010. ISBN 978-80-87300-12-1.
- KUBOVÁ, Olga. Průvodcovská činnost v cestovním ruchu. Brno: Vysoká škola Karla Engliše, a.s.,, 2013. ISBN 978-80-86710-75-4.
- KUBOVÁ, Olga. Wellness v cestovním ruchu. Brno: Vysoká škola Karla Engliše, a.s.,, 2012. ISBN 978-80-86710-63-1.
- KIRALOVÁ, Anna. Marketing distance cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 978-80-247-3247-3.
- Metody hodnocení
- Zápočet (prezenční): minimální účast na seminářích 80 %, zpracování seminární práce (kombi): zpracování seminární práce Zkouška (prezenční, kombi): obhajoba seminární práce, písemný závěrečný test
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_PH_UCR