N_BR_RZA_k Rozvoj zaměstnanců

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2025
Rozsah
0/10. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Michaela Kršíková (přednášející)
Mgr. Dominika Špirk, DiS. (přednášející)
Garance
Centrum humanitních věd – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_BR_RZA_k/01: So 3. 5. 13:00–17:50 BR Učebna 01, Ne 4. 5. 14:40–17:50 BR Učebna 06, M. Kršíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Zaměříme se na podstatu fungování zaměstnanců v organizacích. Jak nastavit celý systém, aby se maximálně využíval potenciál lidí. Jak rozvíjet klíčové kompetence s využitím talent managementu. Jak volit a používat efektivní nástroje rozvoje lidí. Naučit se používat vzdělávání, jako nástroj řízení.
Osnova
  • Úvod do předmětu
  • Systém rozvoje, Kompetenční model
  • Národní soustava povolání
  • Rating dodavatelů rozvojových programů a kvalifikace interních lektorů
  • Výběrovost, Assessment centra/Development centra (dále jen AC/DC)
  • Evaluace, Měřitelné výstupy, hodnocení
  • Jak nastavit parametry rozvoje - Prestiž, Patronát, Kariéra, Funkce, Komunikace, Motivace
  • Osobní kariéra – talent management
  • Dlouhodobost rozvojových aktivit
  • Kreditní systém pro agilní systém sebeřízení
  • Soulad systému rozvoje se systémy řízení kvality organizace (IIP - Investors in People , BSC, EFQM, ISO atd.)
  • Tvorba plánu rozvoje
Literatura
  • ARMSTRON, M. Řízení lidských zdrojú. Praha: GRADA Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
  • BELZ, Horst; SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-930-9.
  • BUREŠ, V. Znalostní management a proces jeho zavádění: průvodce pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1978-8.
  • FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010. 240 s. ISBN 978-80-247-6367-5.
  • HRONÍK, František. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 128 s. ISBN 978-80-247-1458-5.
  • VODÁK, Jozef; KUCHARČÍKOVÁ, Alžběta. Efektivní vzdělávání zaměstanců. Praha: Grada Publishing, 2011. 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
  • KONVIČNÝ, Miroslav; KAZÍK, Petr; MUINOVÁ, Lenka. Tvorba firemní akademie, aneb Klíčové postupy pro kvalitní vznik firemního vzdělávání. Frýdek - Místek: AHRA - Consulting, 2012. 180 s. ISBN 978-80-260-3537-4.
  • PROKOPENKO, Joseph; KUBR, Milan. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing, 1996. 631 s. ISBN 80-7169-250-6.
  • VETEŠKA, Jaroslav. Teorie a praxe kompetenčního přístupu ve vzdělávání. Praha: EDUCA Service, 2011. 228 s. ISBN 978-80-87306-09-3.
  • VETEŠKA, Jaroslav; SALIVAROVÁ, Jarmila. Vzdělávání dospělých příležitosti a úskalí v globalizovaném světě. Praha: EDUCA Service, 2013. 416 s. ISBN 978-80-87306-12-3.
  • VETEŠKA, Jaroslav; TURECKIOVÁ, Michaela. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008. 160 s. ISBN 978-80-247-1770-8.
  • HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2914-5.
Metody hodnocení
Závěrečná seminární práce – návrh modelu rozvoje
Vyučovací jazyk
Angličtina

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/N_BR_RZA_k