NU:N_BR_SMS_k Strategický management - Informace o předmětu
N_BR_SMS_k Strategický management
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2025
- Rozsah
- 0/10. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Ing. Martin Cenek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Martin Cenek, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_BR_SMS_k/01: Ne 23. 2. 14:40–17:50 BR Učebna 21, So 15. 3. 14:40–17:50 BR Učebna 07, So 12. 4. 14:40–16:10 BR Učebna 01, M. Cenek
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku práce s komplexitou podnikatelského prostředí, nejistotou podmínek realizace podnikatelské činnosti, dichotomií vazeb (kooperativní a kompetitivní rozměr) v rámci sítě vztahů mezi tržními subjekty. Studenti budou obeznámení s přístupy, metodami a nástroji k tvorbě strategie a strategickému řízení podnikatelského subjektu v kombinaci tradičních i alternativních pojetí, opřených o dosavadní úroveň poznatků v oboru. Výuka cílí na rozvoj systémového myšlení, usuzování a osvojení metodických postupů potřebných k nabytí profesní způsobilosti v oblasti řešení strategických případů (zajištění informovanosti a vlastní tvorba strategie). Důraz je kladen na hlubší pochopení podstaty vztahu podniku ke stakeholderům a konkurentům, včetně schopnosti analyzovat a kriticky vyhodnocovat jevy typické pro soudobou podnikohospodářskou praxi v souladu s přístupem konkurenčního zpravodajství.
- Osnova
- 01. Stakeholder management
- 02. Competitive Intelligence
- 03. Práce s fakty
- 04. CI databáze
- 05. Řízení rizik
- 06. Systém včasné výstrahy
- 07. Zdroje dat
- 08. Usuzování
- 09. Ako to nerobiť (hostující přednáška)
- 10. Případová studie
- 11. KPI a BSC
- 12. Reziduální ekvilibrium
- Literatura
- BARTES, František. Konkurenční zpravodajství. Tvorba podkladů pro strategické rozhodování podniku. Expert. Praha: Grada Publishing, a.s., 2022. 440 s. ISBN: 978-80-271-3504-2.
- FREEMAN, R. Edward. Strategic management: a stakeholder approach. Cambridge: Cambridge University Press, c2010. ISBN 978-0-521-15174-0.
- FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Scénaře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-2020-8.
- Metody hodnocení
- Zápočet:
- Zpracování úkolů tvorby strategie v rámci víkendových soustředění.
- Odevzdání týmové zápočtové seminární práce (projektu tvorby strategie) nebo individuální seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům dle zadání v IS.
Zkouška:
- Písemná zkouška, testové otázky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/N_BR_SMS_k