N_PH_ATP_k Analýza trhu a poptávky

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2024
Rozsah
0/10. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Ondřej Kocián (přednášející)
Margareta Křížová, MBA (cvičící)
Garance
Mgr. František Müller, MBA
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PH_ATP_k/501: So 12. 10. 13:00–17:50 PH Učebna 04, So 9. 11. 8:45–11:55 PH Učebna 03, M. Křížová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět Vás seznámí se všemi důležitými oblastmi pro úspěšný start či rozvoj podnikatelské činnosti. Získáte základní manažerský přehled o strategických oblastech ve firmě. Naučíte se rozpoznat a analyzovat klíčové faktory ovlivňující jednotlivé trhy a odvětví. Dozvíte se, jak analyzovat “poptávku”, tedy Vaši cílovou skupinu zákazníků a jak se odlišit od konkurence. Seznámíte se tzv. “Go-to-Market” strategií a jejími součástmi jako je cenová či marketingová strategie. Dozvíte se, k čemu se v praxi používají nástroje jako “Prodejní trychtýř”, “Minimum Viable Product” a další. Naučíte se sestavovat svůj finanční plán a také jak vytvořit, motivovat a vést úspěšné týmy.
Osnova
  • Úvod do předmětu, vymezení základních pojmů
  • Analýza trhu – klíčové faktory ovlivňující trh a jejich implikace na podnikatelské rozhodování
  • Analýza odvětví - faktory ovlivňující dané odvětví, různé formy struktury odvětví, životní cyklus odvětví
  • Analýza poptávky – cílová skupina zákazníků, profil ideálního zákazníka, Unique Selling Proposition
  • Go-to-Market strategie - jednotlivé složky GTM strategie a jejich význam pro podnikatele
  • Cenová strategie - cenová citlivost, cenová elasticita, value proposition models
  • Marketingová strategie – jaké jsou její složky a sestavení marketingového plánu
  • Komunikační strategie - nástroje a formy komunikační strategie a kdy kterou zvolit
  • Strategie prodejních cest - jak se rozhodnout v závislosti na typu a fázi své podnikatelské činnosti
  • Prodejní trychtýř + Minimum Viable Product – praktické využití těchto nástrojů pro firmy a podnikatele
  • Finanční plán - definice základních prvků a nástrojů finančního plánování a jak s nimi pracovat
  • Tým - tvorba týmu, vedení týmu, motivace týmu; jak řešit nenadálé či krizové situace; jak poskytovat feedback
Literatura
  • TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Expert. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
  • RORY, Sutherland. Alchymie: Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl. Jan Melvil Publishing, 2021. ISBN 978-80-7555-135-1. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/kniha/alchymie-7868/.
  • HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Praxe manažera. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
Metody hodnocení
Odevzdání a obhajoba semestrálního projektu

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2024/N_PH_ATP_k