NU:N_PH_ATP_p Market and Demand Analysis - Course Information
N_PH_ATP_p Market and Demand Analysis/Go-to-go Market Strategy
NEWTON Universitywinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Ing. Ondřej Kocián (lecturer)
Ing. Ondřej Kocián (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. František Müller, MBA
Centre for Business Studies – NEWTON University - Timetable
- each odd Wednesday 9:40–11:10 WebinarJam
- Timetable of Seminar Groups:
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Vás seznámí se všemi důležitými oblastmi pro úspěšný start či rozvoj podnikatelské činnosti. Získáte základní manažerský přehled o strategických oblastech ve firmě. Naučíte se rozpoznat a analyzovat klíčové faktory ovlivňující jednotlivé trhy a odvětví. Dozvíte se, jak analyzovat “poptávku”, tedy Vaši cílovou skupinu zákazníků a jak se odlišit od konkurence. Seznámíte se tzv. “Go-to-Market” strategií a jejími součástmi jako je cenová či marketingová strategie. Dozvíte se, k čemu se v praxi používají nástroje jako “Prodejní trychtýř”, “Minimum Viable Product” a další. Naučíte se sestavovat svůj finanční plán a také jak vytvořit, motivovat a vést úspěšné týmy.
- Syllabus (in Czech)
- Úvod do předmětu, vymezení základních pojmů
- Analýza trhu – klíčové faktory ovlivňující trh a jejich implikace na podnikatelské rozhodování
- Analýza odvětví - faktory ovlivňující dané odvětví, různé formy struktury odvětví, životní cyklus odvětví
- Analýza poptávky – cílová skupina zákazníků, profil ideálního zákazníka, Unique Selling Proposition
- Go-to-Market strategie - jednotlivé složky GTM strategie a jejich význam pro podnikatele
- Cenová strategie - cenová citlivost, cenová elasticita, value proposition models
- Marketingová strategie – jaké jsou její složky a sestavení marketingového plánu
- Komunikační strategie - nástroje a formy komunikační strategie a kdy kterou zvolit
- Strategie prodejních cest - jak se rozhodnout v závislosti na typu a fázi své podnikatelské činnosti
- Prodejní trychtýř + Minimum Viable Product – praktické využití těchto nástrojů pro firmy a podnikatele
- Finanční plán - definice základních prvků a nástrojů finančního plánování a jak s nimi pracovat
- Tým - tvorba týmu, vedení týmu, motivace týmu; jak řešit nenadálé či krizové situace; jak poskytovat feedback
- Literature
- TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Expert. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
- RORY, Sutherland. Alchymie: Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl. Jan Melvil Publishing, 2021. ISBN 978-80-7555-135-1. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/kniha/alchymie-7868/.
- HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Praxe manažera. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
- Assessment methods (in Czech)
- Odevzdání a obhajoba semestrálního projektu
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2024/N_PH_ATP_p