NU:ETPP Business Ethics - Course Information
ETPP Business Ethics
NEWTON Universitysummer 2016
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D. (lecturer)
PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D. (alternate examiner) - Guaranteed by
- PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D.
Centre for Humanities – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- CÍL A VÝSTUP PŘEDMETU V předmět Etika podnikání se učí problematika organizace a vedení institucí ve veřejném i soukromém sektoru s pohledu etických souvislostí. Studenti se tak seznámí nejen s historií etických pohledů na společnost a hospodářství (sociální etika) ale i s koncepcemi tzv. "business ethics" v moderních manažerských přístupech. Předmět Etika podnikání je zasazen do širšího kontextu etických pohledů západní kultury. Studenti budou seznámeni s historií etických filosofických směrů. V návaznosti na seznámení s vývojem etických norem, se výuka bude soustředit na současnou aplikovanou etiku, zejména do prostředí obchodu, ekonomie, podnikání, médií, reklamy a marketingu. Na jednotlivých tématech jako je férovost zisku, managerská etika, klamavá reklama, právní rámec etických norem, etické kodexy, vymahatelnost sankcí za nedodržování etických norem či multikulturní různorodost etických pohledů budou představeny pozitivní a negativní souvislosti v etickém přístupu k podnikání v globálním světě. Na rozbor aplikované etiky podnikání bude navazovat praktická část předmětu a to analýza etických kodexů, etických norem a etických pravidel soukromých i veřejných institucí. Bude diskutován smysl a význam tvorby etických kodexů. V této souvislosti se budeme zabývat vztahem českého a mezinárodního prostředí. Protože etika je souborem měnících se norem, budeme v předmětu klást důraz na individuální pohled každého studenta, který bude mít prostor pro argumentování při svých etických postojích a názorech. Různorodost postojů předpokládá dialog účastníků i vyučujícího. PŘÍSPĚVEK PŘEDMETU K PROFILU ABSOLVENTA -Předmět Etika podnikání přispěje k samostatnému kritickému myšlení absolventa při promýšlení konkrétních problémů spjatých s etikou podnikání a médií. -Absolvent bude umět sestavit konkrétní etický kodex, dopracovat jeho význam a smysl pro danou oblast podnikání, definovat etický kodex k celkové firemní strategii. -Absolvent se učí promýšlet problematiku etiky podnikání v globálním světě v souvislostech, které kladou důraz na kontextuální myšlení a které učí jednotlivé oblasti studia propojovat.
- Syllabus
The content of the course has not been saved in this language version.
- Literature
- BLÁHA, Jiří. Manažerská etika. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-084-8.
- ŠRONĚK, Ivan. Etiketa a etika v podnikání. Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-7178-627-6.
- REMIŠOVÁ, Anna. Manažérska etika. Bratislava: Ekonom, 1999. ISBN 978-80-8083-372-5.
- BOHATÁ, Marie. Základy hospodářske etiky. Praha: VŠE, 1997. ISBN 80-7079-428-3.
- Assessment methods
- -- item not defined --
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2016/ETPP