NU:B_BR_MMVA Marketing and Media Research a - Course Information
B_BR_MMVA Marketing and Media Research and Analysis
NEWTON Universitysummer 2021
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Ivan Šimek, CSc. (lecturer)
Ing. Ivan Šimek, CSc. (seminar tutor)
Ing. Ivan Šimek, CSc. (alternate examiner) - Guaranteed by
- Ing. Petra Koudelková, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace: Předmět marketingové a mediální výzkumy a analýzy má studenty seznámit s jednotlivými metodami, které se běžně používají pro marketingové výzkumy a mediální analýzy. Po absolvování předmětu jsou studenti schopni tyto metody používat v praxi. Předmět je rozdělen do dvou ucelených bloků. Jeden se věnuje metodám a teorii marketingového výzkumu a analýzám a druhý je zaměřený na využití marketingového výzkumu při praktických marketingových úlohách. Sylabus: 1. Úvod k marketingovému výzkumu, seznámení s problematikou, aktuální marketingová situace na trhu 2. Marketingový informační systém, význam a oblasti marketingového výzkumu, desk research, hard data 3. Struktura a dělení marketingového výzkumu, stanovení cílů, proces výzkumu trhu, výběrový vzorek / sampling, dotazník a proces jeho tvorby 4. Kvantitativní výzkumné metody - pozorování, experiment, dotazování, základy analýz 5. Kvalitativní výzkumné metody – fokusové skupiny, individuální rozhovory, supergroup, etnografie a projektivní techniky 6. Panelová měření – výzkum sledovanosti médií 7. Produktový marketingový výzkum a vývoj nových produktů 8. Měření efektivnosti komunikace, pre-test a post -testy reklamních kampaní 9. Výzkum značky a měření brand image, 10. Využití výzkumu při segmentaci, U&A a výzkum životního stylu 11. Měření spokojenosti zákazníků a dalších stakeholderů- zákaznická zkušenost, user experience 12. Mystery shopping
- Syllabus
The content of the course has not been saved in this language version.
- Literature
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
- TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
- NOVÁK, Ilja; HERZMANN, Jan; PECÁKOVÁ, Iva. Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0753-6.
- KOZEL, Roman. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
- Assessment methods
- -- item not defined --
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/12 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2021/B_BR_MMVA