B_PH_PBBS Produktový brand, brand služeb a osobní brand

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2023
Rozsah
1/1. Kombinované 0/12 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Kamil Pavlíček (přednášející)
Bc. Michal Majnuš (cvičící)
Bc. Michal Majnuš (náhr. zkoušející)
Kamil Pavlíček (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu Produktový brand, brand služeb a osobní brand je rozšířit spektrum dosud získaných znalostí z oblasti marketingu, a to nejenom z teoretického hlediska, ale především formou praktických příkladů. Koncept výuky je zaměřen na propojení již nabytých vědomostí s praxí, za tím účelem jsou do přednášek zváni profesionálové z praxe, kteří jako hosté obohatí znalosti studentů. Prostor je konkrétně věnován specifikům brandu produktu, služby (veřejné, neveřejné), brandu neziskových organizací a brandu měst a obcí. Výklad věnovaný osobnímu brandu je pak pojat především prakticky, se snahou přimět studenty uvažovat o sobě samém jako o značce, která podpoří růst jejich kariéry. V provázanosti na jednotlivá probíraná témata je dále zdůrazněn význam marketingové komunikace, jednotlivých prvků marketingového komunikačního mixu a jejich praktického využití k účinné propagaci jednotlivých kategorií brandu. Hlavní témata předmětu: Téma 1 Značka Téma 2 Branding Téma 3 Marketingová komunikace na podporu brandu Téma 4 Public relations Téma 5 Brand produktu Téma 6 Brand služeb Téma 7 Brand neziskových organizací Téma 8 Brand měst a obcí Téma 9 Osobní brand Téma 10 Osobní brand – sebeprezentace Téma 11 Brand značky cestovního ruchu Téma 12 Brand značky cestovního ruchu
Literatura
  • GODIN, Seth. Tohle je marketing!. Praha: Grada, 2020. 208 s. ISBN 978-80-271-2567-8.
  • JAHODOVÁ, Hana; PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2010, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing a.s., 2012. 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
  • VAŠŤÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: GRADA, 2014. 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
  • KELLER, Kevin; KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. Praha: Grada Publishing, 2011. 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
  • KAPUTA, Catherine. Staňte se značkou!. Praha: Management Press, 2011. 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
Metody hodnocení
Zápočet: (prez.): účast na seminářích, semestrální práce (kombi): zpracování a včasné odevzdání semestrální práce odpovídající zadání Zkouška: písemný závěrečný test
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023, léto 2024.