NU:B_PH_PTSZ Process of Creating a Brand Co - Course Information
	B_PH_PTSZ Process of Creating a Brand Content Strategy
NEWTON Universitysummer 2023
- Extent and Intensity
 - 0/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
 - Teacher(s)
 - Mgr. David Pokorný (seminar tutor)
Ing. Daniela Vrtišková (seminar tutor)
Mgr. David Pokorný (alternate examiner)
Ing. Daniela Vrtišková (alternate examiner) - Guaranteed by
 - Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – Academic Department – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
 - The course is offered to students of any study field.
 - Course objectives (in Czech)
 - Předmět Proces tvorby obsahové strategie značky studenty naučí praktickou cestou strategickou tvorbu obsahu pro skutečnou či virtuální značku. Absolvent předmětu dokáže sebrat a analyzovat data o značce samotné, zákaznících i trhu a na jejich společném základě vymýšlet a doporučovat, a následně i tvořit obsah různých formátů a typů pro různé kanály. Absolvent se také seznámí s vhodnými metrikami pro vyhodnocování úspěchu i s praktickou stránkou tvorby obsahu.
 - Syllabus
 - 
    
The content of the course has not been saved in this language version.  
- 
    
 - Literature
 - CASEY, Meghan. The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Voices That Matter). Indianapolis: New Riders, 2015. 272 s. ISBN 978-0-13410-510-9.
 - Contentmarketinginstitute.com/blog
 - Copyblogger.com/blog/
 - HALVORSON, Kristina; RACH, Melissa. Content strategy for the web. : New riders, 2012. 224 s. ISBN 978-0-32180-830-1.
 - JUST, Vladimír. Velký slovník floskulí. Voznice: Leda, 2009. 352 s. ISBN 978-80-7335-185-4.
 - WILSON, Pamela. Master Content Strategy: How to Maximize Your Reach and Boost Your Bottom Line Every Time You Hit Publish. New York: BIG Brand Books, 2018. 218 s. ISBN 978-0-99787-542-3.
 - MCCOY, Julia. Practical Content Strategy & Marketing: The Content Strategy & Marketing Course Guidebook. Scotts Valley: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 366 s. ISBN 978-1-97831-828-1.
 - MCDONALD, Ry. Content Marketer's Guide to Ideation: One Framework & 32 Exercises For Unbeatable Content. x: Independently published, 2017. 187 s. ISBN 978-1-52061-407-6.
 - Obsahova-agentura.cz
 - Velocitypartners.com/blog
 - KING, Stephen. O psaní. Olomouc: BETA Dobrovský, 2015. 224 s. ISBN 978-80-7306-706-9.
 
- Assessment methods
 - -- item not defined --
 - Language of instruction
 - Czech
 
- Enrolment Statistics (summer 2023, recent)
 - Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2023/B_PH_PTSZ