N_BR_NTP Nové trendy v podnikání

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2023
Rozsah
2/0. Kombinované 0/12 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Petr Novák, Ph.D. (přednášející)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (cvičící)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Petr Novák, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s vybranými aktuálními trendy v podnikání u nás i v zahraničí prostřednictvím moderované diskuze s hosty z praxe. Nové či zesilující trendy v ekonomice celkově vycházejí z celé řady faktorů, zejména však z technologického rozvoje a inovací poháněných sílící konkurencí ve výrobě i službách. Roky 2019-2023 jsou navíc specifické pandemií Covid-19 a válečným konfliktem na Ukrajině. Konkrétní případy prezentované v rámci přednášek mohou sloužit nejen jako inspirace k vlastnímu podnikání, ale formou reflexe studenty obohatí o různé pohledy na toto téma a pomůže jim nabyté zkušenosti dále uplatnit. Přednášky jsou zejména na trendy v těchto oblastech: - NOVÉ TRENDY V PODNIKÁNÍ OBECNĚ V NÁVAZNOSTI NA PANDEMII COVID-19 (Home Office, videokonference, webináře, příklon k hostingovým službám, rozvoj podnikání na internetu), - ESG (ENVIRONMENT SOCIAL GOVERNANCE) A DOPAD NA PODNIKÁNÍ (obhleduplné a udržitelné investování a jeho dopad), - PRŮMYSLOVÁ VÝROBA (digitalizace výroby, robotizace a automatizace výrobních linek, umělá inteligence), - ZEMĚDĚLSTVÍ (smart farming, ekologické zemědělství, agrologistika, hydroponie, vertikální zemědělství, ochrana půdy), - DOPRAVA (carsharing, zpoplatnění vjezdu do center, elektromobilita), - MALOOBCHOD (přesun nákupů do on-line prostoru, změna sortimentu výrobků – nap. biosortiment, implementace moderních technických prostředků – platební terminály, samoobslužné pokladny, regionálnost zboží, prodej nového typu zboží), - BANKOVNICTVÍ (digitalizace, API rozhraní, digitální onboarding klientů, digitalizace sjednávání bankovních produktů, omnichannel kanály, multibanking, posilování IT bezpečnostních prvků, zavádění BankID produktů, digitální komunikace s klientem - chaty a videobankéři, zapojování umělé inteligence), - CESTOVNÍM RUCH A HOTELNICTVÍ (sdílené ubytování, vylepšování věrnostních programů, automatizace tradičních úkonů, koncept chytrého pokoje), - GASTRONOMIE (tablety, digitalizace kontaktů, kamerové systémy, mobilizace plateb, digitální inventura, rozvoj rozvážkových služeb), - MARKETING (mobilní marketing, využití umělé inteligence, konverzační marketing, hlasové vyhledávání, optimalizace pro vyhledávače, vícekanálový marketing). 
Literatura
  • Trendy v podnikání..: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference = Business Trends... : reviewed conference proceedings.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2011-. ISBN 978-80-261-0971-6.
Metody hodnocení
Seminární práce s obvyklými akademickými náležitostmi. Zkouška skládající se z obhajoby seminární práce a následné rozpravy k tématu proběhne formou kolokvia ve vypsaných termínech. 
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2023, léto 2024.