NU:B_BA_MNG Management - Course Information
B_BA_MNG Management
NEWTON Universitysummer 2024
- Extent and Intensity
- 2/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Ivana Mišúnová Hudáková, PhD. (seminar tutor)
doc. Ing. Ivana Mišúnová Hudáková, PhD. (alternate examiner)
doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (alternate examiner) - Guaranteed by
- doc. Ing. Jiří Koleňák, Ph.D., MBA, LL.M.
Centre for Business Studies – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy managementu. Východiskem jsou jednotlivé vývojové etapy a současné školy a trendy v managementu. Po absolvování předmětu bude posluchač schopen používat jednotlivé manažerské funkce ve své praxi. Předmět pokrývá zejména následující problematiku: 1. Vývoj a podstata managementu 2. Názorové školy v managementu 3. Organizační struktury a jejich aplikace 4. Role a hlavní úkoly manažera 5. Funkce managementu: plánování, organizování, vedení a řízení, kontrola 6. Manažerské plánování 7. Organizace a dělba práce 8. Delegování jako nástroj zvyšování efektivity práce 9. Řízení lidských zdrojů a personalistika v rukou manažera 10. Rozhodovací procesy 11. Informační procesy a informační systémy ve firmě 12. Kontrolní procesy a osobnost manažera Absolventi předmětu rozumí požadavkům na management na úrovni podnikatelského subjektu. Rozlišují a znají strategický a operativní management, management v tržním prostředí, jeho postavení a uplatnění. Chápou korelace s významným okolím, prokazují znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám, které odpovídají okruhu povolání v oboru práce manažera. Studenti v rámci studijního předmětu získávají rovněž znalosti a dovednosti potřebné pro své budoucí rozhodování s využitím interpretace relevantních údajů v rámci nestabilního a nepředvídatelného prostředí. Zvládají řízení složitější odborné nebo profesionální činnosti a projektů za pomoci nástrojů plánování, implementace a získávání zpětné vazby. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
- Syllabus
The content of the course has not been saved in this language version.
- Literature
- BLAŽEK, Ladislav. Management: Organizování,rozhodováni, ovlivňováni. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
- KELLER, Kevin Lane; KOTLER, Philip. Marketing management. Praha 7: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- VODÁČKOVÁ, Olga; VODÁČEK, Leo. Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press, 2006. 295 s. ISBN 80-7261-143-7.
- NĚMEČEK, Petr; ZICH, Robert. Základy podnikového managementu. Brno: NC Publishing, 2009. 143 s. ISBN 978-80-903858-7-0.
- VEBER, Jaromír. Management - základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2014. 736 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
- KOLEŇÁK, Jiří. Osobnostní rozvoj pro manažerské rozhodování. Ostrava: KEY Publishing, 2015. ISBN 978-80-7418-223-5.
- Assessment methods
- -- item not defined --
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/14 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2024/B_BA_MNG