NU:B_BR_CSR Corporate Social Responsibilit - Course Information
B_BR_CSR Corporate Social Responsibility
NEWTON Universitysummer 2024
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D. (lecturer)
PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D. (alternate examiner) - Guaranteed by
- PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D.
Centre for Humanities – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Společenská odpovědnost firem se věnuje problematice etického managementu v soukromých i veřejných institucích. Studenti se seznamují, jak s historií etických pohledů na společnost a hospodářství (sociální etika) tak i s aplikovanou podobou v koncepcích tzv. "business ethics" v moderních manažerských přístupech. Předmět je zasazen do širšího kontextu etických souvislostí. V návaznosti na seznámení s vývojem etických norem je důraz kladen na aplikovanou etiku, zejména do prostředí obchodu, ekonomie, podnikání, médií, reklamy a marketingu. Na jednotlivých tématech jsou představeny pozitivní a negativní souvislosti v etickém přístupu k podnikání v globálním světě. Absolventi jsou seznámeni s normativní společenskou etikou a současnými trendy v podnikání a veřejné správě. Na rozbor aplikované etiky podnikání navazuje praktická část předmětu a to analýza etických kodexů, etických norem a etických pravidel soukromých i veřejných institucí. Je diskutována problematika smyslu a významu tvorby etických kodexů či certifikací. Protože etika je souborem měnících se norem, je v předmětu kladen důraz na individuální pohled každého studenta, který bude mít prostor pro argumentování při svých etických postojích a názorech. Různorodost postojů předpokládá dialog účastníků i vyučujícího. Předmět Etika podnikání přispěje k samostatnému kritickému myšlení absolventa při promýšlení konkrétních problémů spjatých s etikou podnikání a médií. Absolvent umí implementovat konkrétní etický kodex, vnímá jeho význam a smysl pro danou oblast podnikání, definuje etický kodex k celkové firemní strategii. Absolvent se orientuje v problematice etiky podnikání v globálním světě v souvislostech, které kladou důraz na kontextuální myšlení a učí se jednotlivé oblasti studia propojovat.
- Syllabus
The content of the course has not been saved in this language version.
- Assessment methods
- -- item not defined --
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/10 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2024/B_BR_CSR