N_BR_IBN Identification of Business Idea and Opportunity

NEWTON University
summer 2024
Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (lecturer)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
František Müller
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti aktivního vyhledávání obchodních/podnikatelských příležitostí, analýzy příležitostí, komunikace a prezentování obchodních příležitostí a principů tvorby obchodního a finančního plánu. Předmět si klade za cíl naučit studenty vyhodnotit obchodní příležitosti na základě cyklu trhu a trendů na trhu, prezentovat obchodní příležitosti a vést konstruktivní diskusi v týmu, sestavit business pláno vybrané obchodní příležitosti a připravit akční plán realizace obchodní příležitosti. Přednášky a semináře jsou tematicky zaměřeny na: 1. Průzkum trhu (analýza technologických, společenských a ekonomických trendů na lokálním i globálním trhu, kritéria výběru obchodních příležitostí dle odvětví, trhu, potenciálního růstu, škálovatelnosti, poptávky, kupní síly, finanční náročnosti). 2. Ekonomická a finanční analýza (sestavení listu obchodních příležitostí, analýza reálnosti a ekonomické proveditelnosti z pohledu zdrojů - lidi/know-how/finance/ekonomické návratnosti). 3. Prezentace, komunikace a analytické myšlení (schopnost komunikovat identifikované příležitosti, prezentace klíčových informací, získání relevantní zpětné vazby v rámci týmu, schopnost aktivního naslouchání, reakce s pozitivní asertivitou). 4. Obchodní analýza (validace, modifikace a eliminace obchodní příležitosti). 5. Finanční plánování (sestavení business plánu, sestavení finančního plánu). 6. Projektový management (vytvoření projektu, sestavení akčního plánu). 
Syllabus
  • The content of the course has not been saved in this language version.
Literature
  • LUKAVEC, Tomáš. Od vize k zisku: proměňte nápad v ziskové podnikání!. Praha: Leadermix, 2019. ISBN 978-80-907677-1-3.
  • VÁCLAVÍKOVÁ, Martina. Líheň podnikatelských nápadů. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0320-0.
  • SVOBODOVÁ, Ivana; ANDERA, Michal. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada, 2017. 232 s. ISBN 978-80-271-0407-9.
  • MAREŠ, Michael. Nápad za miliardu: Nejinspirativnější příběhy českých startupistů. Zlín: Kniha Zlín, 2021. ISBN 978-80-7662-234-0.
Assessment methods
-- item not defined -- 
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/10 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2024/N_BR_IBN