NU:B_BA_WDA_p Web and Data Analytics - Course Information
B_BA_WDA_p Web and Data Analytics
NEWTON Universitysummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Lucie Nádvorník, MBA (lecturer)
Mgr. Lukáš Januv, PhD. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – NEWTON University - Timetable
- each even Tuesday 18:30–20:00 WebinarJam
- Timetable of Seminar Groups:
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a praktických
dovedností studentů v oblasti výkonnostního internetového
marketingu, tvorby PPC kampaní (Google Ads a Sklik) a zejména
webové analytiky (Google Analytics). Komplex odborných
přednášek a seminářů se „workshopovou formou“ detailně zabývá
praktickým seznámením s uvedenými nástroji výkonnostního
internetového marketingu a webové analytiky.
Student si v rámci výuky vyzkouší v testovacím účtu, jak se
vytvářejí PPC kampaně, založí si svůj vlastní Google Analytics
účet, ve kterém si veškeré získané znalosti bude moci osobně
zkoušet přímo při odborném výkladu. Následně se seznámí se
základními pojmy webové analytiky, metrikami i dimenzemi, naučí
se používat UTM parametry pro značkování kampaní, a bude
schopen především číst i vyhodnocovat data v Google Analytics.
Zorientuje se také v základních přehledech i metrikách nástroje
Google Analytics, a pokusí se je správně interpretovat a dávat
do kontextu dané situace.
Díky těmto praktickým zkušenostem dokáže student chápat webovou analytiku v souvislostech a rozpoznat efektivní marketingové kanály i kampaně, ale také objevit doposud přehlížené marketingové příležitosti. V rámci webové analytiky zvládne také vyhodnotit, v jakých krocích opouštějí návštěvníci nákupní proces (u e-shopů) a navrhnout řešení. Bude schopen popsat rozdíl mezi konverzemi, mikro-konverzemi a událostmi ve webové analytice a vyhodnotit výkonnost marketingových kampaní.
V závěru se seznámí s konverzními trasami a základními atribučními modely, které Google Analytics ve svém rozhraní nabízí, aby lépe identifikoval, které marketingové kanály mají největší zásluhu na výkonu webových stránek, a naučí se správně používat pokročilou segmentaci dat a sekundární dimenze. - Syllabus (in Czech)
- Úvod do výkonnostního marketingu, paradox volby a rozhodující faktory na internetu (dotace 1/1)
- Výkonnostní optimalizace webových stránek a PPC kampaně (dotace 1/1)
- Úvod do webové analytiky (dotace 1/1)
- Pokročilá webová analytika (dotace 1/1)
- Analýza dat a jejich vizualizace (dotace 1/1)
- Interpretace a vizualizace dat (dotace 1/1)
- Literature
- ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-239-2.
- HYRÁK, Zbyněk. Blog - Optimalizovaný-Web.cz. [online]. 2019. Dostupné z: https://www.optimalizovany-web.cz/blog/.
- JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
- WHITMORE, Caleb; CUTRONI, Justin; TONKIN, Sebastian. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3339-2.
- MARKO, Martin; DRAHOKOUPIL, Jakub; APPELTAUER, Roman. Jak na Google Tag Manager. [online]. 2018. Dostupné z: https://www.h1.cz/files/jak-na-gtm.pdf.
- VĚTROVSKÁ, Petra. Klikařův průvodce PPC reklamou. [online]. 2015. Dostupné z: https://www.zaklik.cz.
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: docházka na semináře min. 70 % (za každou
účast 1 bod), zpracování eseje (maximálně 10 bodů), plusové
body z výuky
Zkouška: probíhá ústní formou, úspěšnost min. 50 % - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/B_BA_WDA_p