B_BR_KOM_p Cognitive Neuroscience in Management

NEWTON University
summer 2025
Extent and Intensity
2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. PaedDr. Eva Ambrozová, Ph.D., MBA (lecturer)
PhDr. Kamil Polák (lecturer)
Mgr. PhDr. Barbora Pánková, MBA, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Renata Bašová (lecturer)
Mgr. Vendula Redlichová (lecturer)
Ing. Mgr. Martina Zapletalová (seminar tutor)
PhDr. Kamil Polák (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. PaedDr. Eva Ambrozová, Ph.D., MBA
Centre for Humanities – NEWTON University
Timetable
Mon 17. 2. 11:20–12:50 WebinarJam, Mon 3. 3. 11:20–12:50 WebinarJam, Mon 17. 3. 11:20–12:50 WebinarJam, Mon 31. 3. 11:20–12:50 WebinarJam, Mon 14. 4. 11:20–12:50 WebinarJam, Mon 28. 4. 11:20–12:50 WebinarJam
  • Timetable of Seminar Groups:
B_BR_KOM_p/01: Tue 18. 2. 9:40–12:50 BR Učebna 04, Tue 4. 3. 9:40–12:50 BR Učebna 04, Tue 18. 3. 9:40–12:50 BR Učebna 04, Tue 1. 4. 9:40–12:50 BR Učebna 04, Tue 15. 4. 9:40–12:50 BR Učebna 04, Tue 6. 5. 11:20–15:00 BR Učebna 05, E. Ambrozová, K. Polák, M. Zapletalová
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět seznamuje studenty s kognitivním managementem, jeho koncepty, oblastmi, principy a metodami. Uvádí model kompetencí profesionálního manažera, leadera a moderní Connatural management přístup. Prakticky projednává poznávání a kultivaci subtle skills, osobní, mentální a psychofyzické kondice jedince, jakož i jejich přesah do sociálních vztahů a komunikace.
Dílčí tematicky zaměřená setkání zahrnují jak teoretickou průpravu ve smyslu zpřístupnění znalostí, tak i důraz na vlastní praxi a reflektovanou zkušenost. Komplexnost projednávaných problémů a zejména praktické zaměření akcentující transformaci vlastní zkušenosti do znalosti, dovednosti či schopnosti.
Cíle předmětu: pochopit smysl a podstatu autorského poznání, jako východiska pro optimální poznávání a rozhodování člověka v prostředí; získat kompetence pro kritické myšlení, jako základní aspekt efektivního jednání a adaptace na změny vnitřního a vnějšího prostředí; reflektovat profesionalitu jako osobní kvalitu manažera a leadera; aktivně užívat algoritmus rozvoje profesních i osobních kompetencí pro vlastní i manažerskou praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Kognitivní management
  • Koncepty, oblasti a principy kognitivního managementu
  • Člověk a jeho prostředí
  • Osobní kondice, model kompetencí manažera
  • Connatural management přístup
  • Mysl a myšlení
  • Metakognice v praxi kognitivního managementu
  • Změna a proměna, zátěž a stres
  • Mentální a psychofyzická kondice
  • Inteligence a její přesah do mezilidských vztahů
  • Komunikace, jazyk, vztahy a sdílení
  • Kognitivní management pro leadership a praxi managementu
Literature
  • AMBROZOVÁ, Eva; POKORNÝ, Vratislav; KOLEŇÁK, Jiří; ULLRICH, David. Kognitivní management. Brno: KEY Publishing, 2016. 190 s. ISBN 978-80-7418-254-9.
  • KOSTROŇ, Lubomír. Psychologie vytváření úsudků. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1646-9.
  • KULIŠŤÁK, Petr. Neuropsychologie. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-891-3.
  • KOUKOLÍK, František. Lidský mozek. Praha: Galén, 2012. 400 s. ISBN 978-80-7262-771-4.
  • KOUKOLÍK, F. Já. O mozku, vědomí a sebeuvědomování. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2249-1.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: zpracování a včasné odevzdání zadaného seminárního úkolu, obhajoba výstupů zpracovaného seminárního úkolu Zkouška: písemný test – problematika vymezena sylabem předmětu, otázky uzavřené a otevřené
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/B_BR_KOM_p