B_PH_PTS_p Process of Creating a Brand Content Strategy

NEWTON University
summer 2025
Extent and Intensity
0/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Ing. Daniela Vrtišková (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Daniela Vrtišková
Centre for Business Studies – NEWTON University
Timetable of Seminar Groups
B_PH_PTS_p/01: Wed 15:10–16:40 PH Učebna 04, except Wed 12. 2., except Wed 26. 2., except Wed 2. 4. ; and Wed 7. 5. 15:10–16:40 PH Učebna 04, Wed 14. 5. 15:10–16:40 PH Učebna 04, Fri 16. 5. 15:10–16:40 PH Učebna 02, D. Vrtišková
B_PH_PTS_p/02: Wed 13:30–15:00 PH Učebna 04, except Wed 12. 2., except Wed 26. 2., except Wed 2. 4. ; and Wed 7. 5. 13:30–15:00 PH Učebna 04, Wed 14. 5. 13:30–15:00 PH Učebna 04, Fri 16. 5. 13:30–15:00 PH Učebna 05, D. Vrtišková
B_PH_PTS_p/03: Wed 16:50–18:20 PH Učebna 04, except Wed 12. 2., except Wed 26. 2., except Wed 2. 4. ; and Wed 7. 5. 16:50–18:20 PH Učebna 04, Wed 14. 5. 16:50–18:20 PH Učebna 04, Fri 16. 5. 16:50–18:20 PH Učebna 02, D. Vrtišková
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět Proces tvorby obsahové strategie značky studenty naučí praktickou cestou strategickou tvorbu obsahu pro skutečnou či virtuální značku. Absolvent předmětu dokáže sebrat a analyzovat data o značce samotné, zákaznících i trhu a na jejich společném základě vymýšlet a doporučovat, a následně i tvořit obsah různých formátů a typů pro různé kanály. Absolvent se také seznámí s vhodnými metrikami pro vyhodnocování úspěchu i s praktickou stránkou tvorby obsahu.  
Syllabus
  • The content of the course has not been saved in this language version.
Literature
  • CASEY, Meghan. The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Voices That Matter). Indianapolis: New Riders, 2015. 272 s. ISBN 978-0-13410-510-9.
  • Contentmarketinginstitute.com/blog
  • Copyblogger.com/blog/
  • HALVORSON, Kristina; RACH, Melissa. Content strategy for the web. : New riders, 2012. 224 s. ISBN 978-0-32180-830-1.
  • JUST, Vladimír. Velký slovník floskulí. Voznice: Leda, 2009. 352 s. ISBN 978-80-7335-185-4.
  • WILSON, Pamela. Master Content Strategy: How to Maximize Your Reach and Boost Your Bottom Line Every Time You Hit Publish. New York: BIG Brand Books, 2018. 218 s. ISBN 978-0-99787-542-3.
  • MCCOY, Julia. Practical Content Strategy & Marketing: The Content Strategy & Marketing Course Guidebook. Scotts Valley: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 366 s. ISBN 978-1-97831-828-1.
  • MCDONALD, Ry. Content Marketer's Guide to Ideation: One Framework & 32 Exercises For Unbeatable Content. x: Independently published, 2017. 187 s. ISBN 978-1-52061-407-6.
  • Obsahova-agentura.cz
  • Velocitypartners.com/blog
  • KING, Stephen. O psaní. Olomouc: BETA Dobrovský, 2015. 224 s. ISBN 978-80-7306-706-9.
Assessment methods
-- item not defined -- 
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/B_PH_PTS_p