N_BR_SMS_k Strategic Management

NEWTON University
summer 2025
Extent and Intensity
0/10. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Martin Cenek, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Timetable of Seminar Groups
N_BR_SMS_k/01: Sun 23. 2. 14:40–17:50 BR Učebna 21, Sat 15. 3. 14:40–17:50 BR Učebna 07, Sat 12. 4. 14:40–16:10 BR Učebna 01, M. Cenek
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na problematiku práce s komplexitou podnikatelského prostředí, nejistotou podmínek realizace podnikatelské činnosti, dichotomií vazeb (kooperativní a kompetitivní rozměr) v rámci sítě vztahů mezi tržními subjekty. Studenti budou obeznámení s přístupy, metodami a nástroji k tvorbě strategie a strategickému řízení podnikatelského subjektu v kombinaci tradičních i alternativních pojetí, opřených o dosavadní úroveň poznatků v oboru.

Výuka cílí na rozvoj systémového myšlení, usuzování a osvojení metodických postupů potřebných k nabytí profesní způsobilosti v oblasti řešení strategických případů (zajištění informovanosti a vlastní tvorba strategie). Důraz je kladen na hlubší pochopení podstaty vztahu podniku ke stakeholderům a konkurentům, včetně schopnosti analyzovat a kriticky vyhodnocovat jevy typické pro soudobou podnikohospodářskou praxi v souladu s přístupem konkurenčního zpravodajství.
Syllabus (in Czech)
  • 01. Stakeholder management
  • 02. Competitive Intelligence
  • 03. Práce s fakty
  • 04. CI databáze
  • 05. Řízení rizik
  • 06. Systém včasné výstrahy
  • 07. Zdroje dat
  • 08. Usuzování
  • 09. Ako to nerobiť (hostující přednáška)
  • 10. Případová studie
  • 11. KPI a BSC
  • 12. Reziduální ekvilibrium
Literature
  • BARTES, František. Konkurenční zpravodajství. Tvorba podkladů pro strategické rozhodování podniku. Expert. Praha: Grada Publishing, a.s., 2022. 440 s. ISBN: 978-80-271-3504-2.
  • FREEMAN, R. Edward. Strategic management: a stakeholder approach. Cambridge: Cambridge University Press, c2010. ISBN 978-0-521-15174-0.
  • FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Scénaře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-2020-8.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet:
- Zpracování úkolů tvorby strategie v rámci víkendových soustředění.
- Odevzdání týmové zápočtové seminární práce (projektu tvorby strategie) nebo individuální seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům dle zadání v IS.

Zkouška:
- Písemná zkouška, testové otázky.
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/N_BR_SMS_k