NU:N_BR_SMS_k Strategic Management - Course Information
N_BR_SMS_k Strategic Management
NEWTON Universitysummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/10. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Ing. Martin Cenek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Martin Cenek, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University - Timetable of Seminar Groups
- N_BR_SMS_k/01: Sun 23. 2. 14:40–17:50 BR Učebna 21, Sat 15. 3. 14:40–17:50 BR Učebna 07, Sat 12. 4. 14:40–16:10 BR Učebna 01, M. Cenek
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je zaměřen na problematiku práce s komplexitou podnikatelského prostředí, nejistotou podmínek realizace podnikatelské činnosti, dichotomií vazeb (kooperativní a kompetitivní rozměr) v rámci sítě vztahů mezi tržními subjekty. Studenti budou obeznámení s přístupy, metodami a nástroji k tvorbě strategie a strategickému řízení podnikatelského subjektu v kombinaci tradičních i alternativních pojetí, opřených o dosavadní úroveň poznatků v oboru. Výuka cílí na rozvoj systémového myšlení, usuzování a osvojení metodických postupů potřebných k nabytí profesní způsobilosti v oblasti řešení strategických případů (zajištění informovanosti a vlastní tvorba strategie). Důraz je kladen na hlubší pochopení podstaty vztahu podniku ke stakeholderům a konkurentům, včetně schopnosti analyzovat a kriticky vyhodnocovat jevy typické pro soudobou podnikohospodářskou praxi v souladu s přístupem konkurenčního zpravodajství.
- Syllabus (in Czech)
- 01. Stakeholder management
- 02. Competitive Intelligence
- 03. Práce s fakty
- 04. CI databáze
- 05. Řízení rizik
- 06. Systém včasné výstrahy
- 07. Zdroje dat
- 08. Usuzování
- 09. Ako to nerobiť (hostující přednáška)
- 10. Případová studie
- 11. KPI a BSC
- 12. Reziduální ekvilibrium
- Literature
- BARTES, František. Konkurenční zpravodajství. Tvorba podkladů pro strategické rozhodování podniku. Expert. Praha: Grada Publishing, a.s., 2022. 440 s. ISBN: 978-80-271-3504-2.
- FREEMAN, R. Edward. Strategic management: a stakeholder approach. Cambridge: Cambridge University Press, c2010. ISBN 978-0-521-15174-0.
- FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Scénaře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-2020-8.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet:
- Zpracování úkolů tvorby strategie v rámci víkendových soustředění.
- Odevzdání týmové zápočtové seminární práce (projektu tvorby strategie) nebo individuální seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům dle zadání v IS.
Zkouška:
- Písemná zkouška, testové otázky. - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/N_BR_SMS_k