NU:N_PH_NTP_k Nové trendy v podnikání - Informace o předmětu
N_PH_NTP_k Nové trendy v podnikání
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2025
- Rozsah
- 0/10. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petr Novák, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Adam (cvičící) - Garance
- Ing. Petr Novák, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_PH_NTP_k/01: So 1. 3. 8:45–11:55 PH Učebna 07, So 26. 4. 8:45–14:30 PH Učebna 07, P. Adam
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s vybranými aktuálními trendy v podnikání u nás i v zahraničí prostřednictvím moderované diskuze s hosty z praxe. Nové či zesilující trendy v ekonomice celkově vycházejí z celé řady faktorů, zejména však z technologického rozvoje a inovací poháněných sílící konkurencí ve výrobě i službách. Roky 2019-2024 jsou navíc specifické pandemií Covid-19 a válečným konfliktem na Ukrajině a rozmachem ve využívání AI. Konkrétní případy prezentované v rámci přednášek mohou sloužit nejen jako inspirace k vlastnímu podnikání, ale formou reflexe studenty obohatí o různé pohledy na toto téma a pomůže jim nabyté zkušenosti dále uplatnit.
- Osnova
- Přednášky jsou zejména na trendy v těchto oblastech:
- Artificial intelligence (AI) (Vzdělávání, služby, státní správa, vývoj AI, budoucí směřování využití AI, možnosti uplatnění AI v businessu)
- Nové trendy v podnikání obecně v návaznosti na pandemii COVID-19 (Home Office, videokonference, webináře, příklon k hostingovým službám, rozvoj podnikání na internetu)
- ESG (Environment Social Governance) a dopad na podnikání (obehleduplné a udržitelné investování a jeho dopad)
- Průmyslová výroba (digitalizace výroby, robotizace a automatizace výrobních linek, umělá inteligence)
- Zemědělství (smart farming, ekologické zemědělství, agrologistika, hydroponie, vertikální zemědělství, ochrana půdy)
- Doprava (carsharing, zpoplatnění vjezdu do center, elektromobilita)
- Maloobchod (přesun nákupů do on-line prostoru, změna sortimentu výrobků – nap. biosortiment, implementace moderních technických prostředků – platební terminály, samoobslužné pokladny, regionálnost zboží, prodej nového typu zboží)
- Bankovnictví (digitalizace, API rozhraní, digitální onboarding klientů, digitalizace sjednávání bankovních produktů, omnichannel kanály, multibanking, posilování IT bezpečnostních prvků, zavádění BankID produktů, digitální komunikace s klientem - chaty a videobankéři, zapojování umělé inteligence)
- Cestovní ruch a hotelnictví (sdílené ubytování, vylepšování věrnostních programů, automatizace tradičních úkonů, koncept chytrého pokoje)
- Gastronomie (tablety, digitalizace kontaktů, kamerové systémy, mobilizace plateb, digitální inventura, rozvoj rozvážkových služeb)
- Marketing (mobilní marketing, využití umělé inteligence, konverzační marketing, hlasové vyhledávání, optimalizace pro vyhledávače, vícekanálový marketing)
- Literatura
- Trendy v podnikání..: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference = Business Trends... : reviewed conference proceedings.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2011-. ISBN 978-80-261-0971-6.
- Metody hodnocení
- Seminární práce s obvyklými akademickými náležitostmi. Zkouška skládající se z obhajoby seminární práce a následné rozpravy k tématu proběhne formou kolokvia ve vypsaných termínech.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/N_PH_NTP_k