B_BR_MNG Management

NEWTON University
winter 2020
Extent and Intensity
2/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D. (alternate examiner)
doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
doc. Ing. Jiří Koleňák, Ph.D., MBA, LL.M.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy managementu. Východiskem jsou jednotlivé vývojové etapy a současné školy a trendy v managementu. Po absolvování předmětu bude posluchač schopen používat jednotlivé manažerské funkce ve své praxi. Předmět pokrývá zejména následující problematiku: 1. Vývoj a podstata managementu 2. Názorové školy v managementu 3. Organizační struktury a jejich aplikace 4. Role a hlavní úkoly manažera 5. Funkce managementu: plánování, organizování, vedení a řízení, kontrola 6. Manažerské plánování 7. Organizace a dělba práce 8. Delegování jako nástroj zvyšování efektivity práce 9. Řízení lidských zdrojů a personalistika v rukou manažera 10. Rozhodovací procesy 11. Informační procesy a informační systémy ve firmě 12. Kontrolní procesy a osobnost manažera Absolventi předmětu rozumí požadavkům na management na úrovni podnikatelského subjektu. Rozlišují a znají strategický a operativní management, management v tržním prostředí, jeho postavení a uplatnění. Chápou korelace s významným okolím, prokazují znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám, které odpovídají okruhu povolání v oboru práce manažera. Studenti v rámci studijního předmětu získávají rovněž znalosti a dovednosti potřebné pro své budoucí rozhodování s využitím interpretace relevantních údajů v rámci nestabilního a nepředvídatelného prostředí. Zvládají řízení složitější odborné nebo profesionální činnosti a projektů za pomoci nástrojů plánování, implementace a získávání zpětné vazby. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
Syllabus
  • The content of the course has not been saved in this language version.
Literature
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: Organizování,rozhodováni, ovlivňováni. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
  • KELLER, Kevin Lane; KOTLER, Philip. Marketing management. Praha 7: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • VODÁČKOVÁ, Olga; VODÁČEK, Leo. Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press, 2006. 295 s. ISBN 80-7261-143-7.
  • NĚMEČEK, Petr; ZICH, Robert. Základy podnikového managementu. Brno: NC Publishing, 2009. 143 s. ISBN 978-80-903858-7-0.
  • VEBER, Jaromír. Management - základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2014. 736 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
  • KOLEŇÁK, Jiří. Osobnostní rozvoj pro manažerské rozhodování. Ostrava: KEY Publishing, 2015. ISBN 978-80-7418-223-5.
Assessment methods
-- item not defined -- 
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/16 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms summer 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021, winter 2021, winter 2022, summer 2023, winter 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2020/B_BR_MNG