B_BA_MKPS Mediální kampaň v kontextu podnikové strategie

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2022
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ivan Šimek, CSc. (cvičící)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Ing. Ivan Šimek, CSc. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Martin Přibyl, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání a osvojení znalostí a dovedností studentů v oblasti přípravy, realizace a vyhodnocení mediální kampaně, a to zejména v kontextu podniku a jeho strategie. Klíčové na předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti mediálních kampaní, nástroji a postupy, které jsou základem pro naplnění podnikové strategie v prostředí médií a pochopení důležitosti vhodně realizovaných kampaní s důrazem na zákazníka – cílovou skupinu. Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu, marketingové komunikace a vychází ze znalostí základního marketingu. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích odborníků z řad specialistů na tvorbu mediálních kampaní. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů. 
Osnova
  • Témata:
  • 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení přístupů mediálních kampaní, vztah mezi marketingovou komunikací podniku a strategií
  • 2. Tradiční formy komunikace vs. integrovaná komunikace vs. obsahový marketing
  • 3. Cíle mediálních kampaní vs. ostatní nástroje marketingu
  • 4. Typy médií
  • 5. Prostředky vhodné ke komunikaci, jejich hodnota a cena
  • 6. Výstupy mediální kampaně a jejich hodnocení v kontextu podnikové strategie
  • 7. Plán komunikační kampaně – situační analýza
  • 8. Plán komunikační kampaně – cílové skupiny
  • 9. Plán komunikační kampaně – komunikační strategie
  • 10. Plán komunikační kampaně – formulace sdělení
  • 11. Plán komunikační kampaně – přidaná hodnota kampaně vs. rozpočet
  • 12. Kampaně v prostředí internetu
Metody hodnocení
Zápočet je udělen na základě docházky na semináře (min. 50 %), zpracování a prezentace týmové seminární práce, prezentace aktuality z oblasti mediálních kampaní Zkouška ústní formou, u studentů kombinované formy je součástí ústní zkoušky obhájení individuálního projektu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, zima 2023.