NU:B_BR_SMA Strategic Management - Course Information
	B_BR_SMA Strategic Management
NEWTON Universitywinter 2022
- Extent and Intensity
 - 2/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
 - Teacher(s)
 - Ing. Martin Cenek, Ph.D. (lecturer)
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (alternate examiner) - Guaranteed by
 - doc. RNDr. PhDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Centre for Business Studies – Academic Department – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
 - The course is offered to students of any study field.
 - Course objectives (in Czech)
 - Cílem předmětu je poskytnout základní poznatky o strategickém řízení v podnikové praxi. V rámci předmětu se studenti seznámí s obsahem, rozsahem, přístupy a využitím strategického managementu. Dílčím cílem je stimulovat návyky pro uplatnění jednotlivých nástrojů v konkrétních situacích. Výuka v předmětu probíhá formou přednášek vysvětlujících základní principy strategického řízení s návaznými ukázkami best practices a případovými studiemi, na kterých jsou jednotlivé postupy demonstrovány. Na seminářích jsou realizovány praktické příklady za pomoci případových studií konkrétních podniků. Základní osnova předmětu sestává z následujících témat: Úvod do problematiky strategického řízení, vysvětlení souvislostí Základní principy strategického řízení Strategická analýza Nástroje a postupy analýz obecného a oborového okolí Analýza vnitřního prostředí podniku Výběr vhodné strategie Implementace strategie – nositelé strategie Strategická kontrola Krize v růstu podniku a její strategicky orientované řešení Řízení změn v podniku Konkurenční výhody a konkurenční strategie Komunikace podnikové strategie Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
 - Syllabus
 - 
    
The content of the course has not been saved in this language version.  
- 
    
 - Literature
 - BENETTI, Karina; KOLEŇÁK, Jiří. Strategický management. Brno: Newton Academy, 2017. ISBN 978-80-87325-11-7.
 - MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5.
 - HANZELKOVÁ, Alena; VYKYPĚL, Oldřich; KEŘKOVSKÝ, Miloslav. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. 256 s. ISBN 978-80-7400-637-1.
 
- Assessment methods
 - -- item not defined --
 - Language of instruction
 - Czech
 
- Enrolment Statistics (winter 2022, recent)
 - Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2022/B_BR_SMA