B_PH_IMKO Integrovaná marketingová komunikace

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2022
Rozsah
2/1. Kombinované 0/14 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc. (přednášející)
Mgr. Jiří Smetana (přednášející)
Ing. Lucie Nádvorník (cvičící)
Ing. Adam Polášek (cvičící)
Mgr. Jiří Smetana (cvičící)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (cvičící)
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc. (náhr. zkoušející)
Ing. Lucie Nádvorník (náhr. zkoušející)
Ing. Adam Polášek (náhr. zkoušející)
Mgr. Jiří Smetana (náhr. zkoušející)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti ucelené marketingové komunikace tradičními (inbound) i novými (outbound) přístupy v marketingu. Komplex odborných přednášek a seminářů se detailně zabývá jednotlivými přístupy různých značek v marketingové komunikaci, komunikací pomocí loga, barev a to i v mezinárodním prostředí, kde jsou posluchači seznámeni s různými kulturními aspekty marketingové komunikace se zákazníky. Další stěžejní část předmětu představují jednotlivé součásti marketingové komunikace, které představuje direct marketing, podporu prodeje, osobní prodej, PR, event marketing či sponzoring, taktéž v online marketingovém prostředí vč. aktuálního zaměření na social media i guerilla marketing. V závěru semestru by posluchači měli být schopni zhodnotit a navrhnout dílčí přístupy marketingové komunikace u vybraných společností. Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do problematiky předmětu, definice a rozsah IMK, principy marketingové komunikace 2. Tradiční vs. nové přístupy IMK (outbound vs. inbound marketingová komunikace, přístup See–Think–Do–Care) 3. Corporate Identity – budování firemní image 4. Logo komunikace, barvy v marketingové komunikaci 5. Kulturní aspekty marketingové komunikace (1. část) 6. Kulturní aspekty marketingové komunikace (2. část) 7. Reklama: psychologické aspekty reklamy 8. Reklama: kreativní reklama 9. Podpora prodeje, direct marketing a osobní prodej 10. Public Relations, event marketing a sponzoring 11. Online marketingová komunikace 12. Guerilla marketing
Literatura
  • BAČUVČÍK, Radim. Teorie a praxe v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-68-2.
  • FILL, Chris; ROSENGREN, Sara; BAINES, Paul. Marketing. Oxford: Oxford University Press, 2017. 732 s. ISBN 978-0-19-874853-3.
  • SVĚTLÍK, J. O podstatě reklamy. Bratislava: Eurokódex, 2012. ISBN 978-80-89447-85-5.
  • KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Praha: GRADA Publishing, 2016. 222 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • JAHODOVÁ, Hana; PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2010, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Metody hodnocení
Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod); zpracování dílčích případových studií (5 témat), prezentace aktuality z oblasti marketingové komunikace v rámci 2. – 5. semináře, plusové body z výuky Zápočet (kombi): zpracování dílčích případových studií (5 témat), prezentace aktuality z oblasti marketingové komunikace během dílčích soustředění, body z výuky Zkouška (shodně obě formy studia): v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, zima 2023, léto 2024.