NU:B_BR_TRDM Trends in Digital Marketing - Course Information
B_BR_TRDM Trends in Digital Marketing
NEWTON Universitywinter 2023
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Bc. Martin Peška (lecturer)
Mgr. Bc. Martin Peška (seminar tutor)
Mgr. Bc. Martin Peška (alternate examiner) - Guaranteed by
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace předmětu: SMYSL PŘEDMĚTU: Předmět přináší aktuální přístupy, novinky a trendy v oblasti digitálního marketingu z různých a potřebných oblastí, ve kterých vyučující předmětu spatřuje důležitost sdělení pro studenty v 6. semestru studia. Studovaná oblast se týká zejména témat jako jsou: trendy digitálního marketingu v kontextu spotřebitelského chování, trendy na sociálních sítích, bezpečnosti značky v online prostředí, či svět online reklamy bez cookies. PRINCIP PŘEDMĚTU: Praktická výuka probíhá za účasti garanta a situačních hostů z praxe, předních odborníků digitálního marketing.
- Syllabus
The content of the course has not been saved in this language version.
- Literature
- BROWN, Danny and Sam FIORELLA. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que, 2013. ISBN 0-7897-5104-6.
- GOOGLE, Google. Digitální garáž. [online]. 2016. Dostupné z: https://digitalnigaraz.withgoogle.com/.
- HALLIGAN, Brian. Inbound marketing : attract, engase, and delight customers online. New Jersey: Hoboken: Wiley, 2014. 198 s. ISBN 978-1-118-89665-5.
- IAN, Daniel. E-commerce Get it Right! : Essential Step-by-step Guide for Selling & Marketing Products Online. Leigh, United Kingdom: Neurodigital, 2012. 228 s. ISBN 978-0-9565-2620-5.
- YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
- SCOTT, David. Affiliate Marketing: Step By Step Beginner Guide For Making Money Online. Amerika: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 76 s.
- STERNE, Jim. Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications. New Jersey: Wiley, 2017. 344 s. ISBN 978-1-11-940633-4.
- TOMAN, Miloš. Intuitivní marketing pro 21. století. Praha: Management Press, 2016. 163 s. ISBN 978-80-7261-399-1.
- OTTOCOPY, Ottocopy. Piště jako Copywriter [online]. [online]. 2016. Dostupné z: http://ebook-zdarma.
- Assessment methods
- -- item not defined --
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/10 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2023/B_BR_TRDM