NU:B_PH_EINL Emotionally-Intelligent Leader - Course Information
B_PH_EINL Emotionally-Intelligent Leadership
NEWTON Universitywinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Renata Bašová (seminar tutor)
Mgr. Renata Bašová (alternate examiner) - Guaranteed by
- Ing. Radim Kudělka
Centre for Humanities – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu Emočně inteligentní leadership je rozvoj kapacity, znalostí a dovedností, studentů vést sám sebe a druhé. Témata předmětu rozvíjejí kompetence účastníků kurzu v oblasti emoční inteligence a leadershipu. Akcentovány jsou témata sebe-řízení, rozvoj lidských tvořivých zdrojů, osobní a firemní vize, transformativní strategie zvládání zátěžových situací, pozitivní firemní klima a efektivní vědomá komunikace.
- Syllabus (in Czech)
- Hlavní témata předmětu: 1. Podstata a principy leadershipu (4h). Rozdíl mezi leadershipem a managementem. Primární úkoly leadera. Integrita leadera (vize – vášeň – vůle). Nácvik principů efektivního vedení (postoj – prostor – pozornost). Základy Emoční inteligence. Podstata a vznik emocí. Sebe-řízení jako základ autentického leadershipu. 2. Rozvoj osobních tvořivých zdrojů (4h). Nadání, talent (jak spolu souvisejí a jaký je mezi nimi rozdíl). Definování osobního nadání (hodnoty – vášeň – dovednosti). Jak proměnit nadání v talent. Podmínky a principy mistrovského trénování a zrychleného učení (myelin, soustředění, práce s chybami, zpětná vazba). 3. Osobní vize a strategie jejího naplňování (4h). Reflexe, imaginace, intuice, vhled. Postoj – příležitost - podpora. Zdroje vnitřní motivace (smysluplnost, svoboda, mistrovství). W-L balance. Nastavení cílů a pracovních úkolů dle konceptu flow. 4. Transformativní strategie zvládání stresu (4h). Anatomie emočního únosu. První emoční pomoc. Nalézání dynamické rovnováhy PNS x SNS. Zvládání tvořivého napětí. Řízení pozornosti a technika „selektivní zalévání“. Rozvoj pozitivních návyků a neurotransmitery štěstí. 5. Vědomá respektující komunikace I (4h). Rozvoj pozitivního firemního klimatu. Principy efektivní komunikace. Tři kroky tvořivé vědomé komunikace (formulace záměru, vytvoření prostoru, tvořivá odpověď). Klíčové dovednosti partnerské komunikace (popis, Já výrok, empatická reakce, spoluúčast, ocenění). 6. Vědomá respektující komunikace II (4h). Rozvoj pozitivního firemního klimatu. Empatie. Nácvik empatického jednání (naslouchání, sladění a synchronizace, empatická reakce). Asertivita. Nácvik asertivního jednání. Principy efektivní spolupráce (záměr, sladění, rozvoj důvěry, konstruktivní zpětná vazba). Závěrečná reflexe.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Podmínky udělení zápočtu: Odevzdání teoreticky praktické zápočtové semestrální práce ke zvolenému tématu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/10 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2023/B_PH_EINL