N_PH_HRM HR Marketing and Talent Acquisition

NEWTON University
winter 2023
Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Markéta Paulínová (lecturer)
Mgr. Markéta Paulínová (seminar tutor)
Mgr. Markéta Paulínová (alternate examiner)
Guaranteed by
Mgr. Markéta Paulínová
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti HR marketingového přístupu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty s typy marketingu, jakou roli má HR v HR marketingu, jak uchopit ve firmě EVP (employer value proposition) a jak postavit náborový proces atraktivně. Součást předmětu tvoří také HR marketing v praxi, aktuální trendy v oblasti HR marketingu, role slov, grafiky, celková komunikace na koncového uživatele a psychologie rozhodování v HR marketingu.  
Syllabus
  • The content of the course has not been saved in this language version.
Literature
  • KAHNEMAN, Daniel. Myšlení, rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil Publishing, 2012. 544 s. ISBN 978-80-87270-42-4.
  • BRANHAM, Leigh. 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem. Praha: Grada, 2009. 250 s. ISBN 978-80-247-2903-9.
Assessment methods
-- item not defined -- 
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/10 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2023/N_PH_HRM