STING:MGS_K Strategický management - Informace o předmětu
MGS_K Strategický management
Vysoká škola Sting, o.p.s.léto 2015
- Rozsah
- 2/0. (12 h. komb.). 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MGS_K/2MKA: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
MGS_K/2MVA: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
MGS_K/2MVB: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
MGS_K/2MVC: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- V návaznosti na vymezení základních pojmů, charakteristiky změn podnikatelského prostředí ve XXI. století a základních přístupů a principů tvorby strategie firmy v podmínkách současné fáze globalizace se strategie firmy zaměřuje na diferenciaci produktů a služeb, které firma nabízí specifickému okruhu zákazníků, s cílem vytvoření tzv. vlastního monopolu. Strategický management uvádí pragmatické postupy tvorby strategie firmy ve fázích „Přehled o situaci firmy“; „Externí analýza“, zkoumající pět konkurenčních faktorů na trhu; „Interní analýza“, vyhodnocující komponenty činností hodnotového řetězce firmy; „Souhrn a návrh strategie“, vycházející z analýz SWOT, syntézy výsledků analýz a vymezení klíčových faktorů úspěchu firmy. Uvádí přístup k návrhu optimální podnikatelské strategie firmy, hodnocení atraktivnosti strategických záměrů, metodiku následné restrukturalizace firmy a hlavní podmínky úspěšné realizace strategie ve firmě.
- Osnova
- Přednáška:
1. Charakteristika strategického řízení
2. Vize, mise, firemní kultura, identita a image firmy
3. Nové tisíciletí – nová doba
4. Zásadní přístupy k tvorbě strategie
5. Přehled o situaci firmy
6. Externí analýza – analýza okolí firmy
7. Interní analýza – analýza činnosti firmy.
8. Souhrn a návrh strategie
- Přednáška:
- Literatura
- povinná literatura
- SAKÁL, P a KOL. Strategický manažment v praxi manažéra. Trnava: Tritsoft, 2007, 703 s. ISBN 978-80-89291-04-5. info
- KEŘKOVSKÝ, M. a VYKYPĚL, O. Strategické řízení - teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, 206 s. ISBN 80-7179-453-8. info
- DOSTÁL, Vladimír. Strategický management. 1. vyd. Brno: Akademie Sting v Brně, 2005, 132 s. ISBN 20090505. info
- doporučená literatura
- DRUCKER, P F. Drucker na každý den. 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci. Management Press, 2006. ISBN 80-7261-140-2. info
- W, CHAN KIM a R MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu. Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-128-3. info
- Výukové metody
- Způsob výuky je popsán ve Studijním o zkušebním řádu AKADEMIE STING.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet: Test 25 otázek
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/sting/leto2015/MGS_K