MKT_IK Marketing

Vysoká škola Sting, o.p.s.
léto 2015
Rozsah
0/0/8. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Oto Štefan Kubik, CSc. (přednášející)
Ing. Lukáš Trčka, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Rozvrh
So 28. 3. 13:30–16:00 Posluchárna 2, So 11. 4. 8:30–12:00 Posluchárna 2, So 23. 5. 12:30–14:10 Posluchárna 2
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu Marketing je představení základních obchodních a komunikačních strategií podniku. Přednášky jsou věnovány historickému vývoji marketingových technik, představují analytické nástroje podniku (SWOT, BCG, GE, PESTEL), marketingový mix, životní cyklus výrobku, nákupní chování jednotlivce a podniků. Předmět se okrajově dotýká marketingového výzkumu, principu sběru dat. Od akademického roku 2011/2012 je předmět doplněn o virální marketing a další moderní marketingové nástroje.
Osnova
  • Přednáška:
    1. Historie marketingu, vývojové směry, marketingové strategie
    2. Analýza podniku a tržního prostředí (SWOT, BCG, GE, PESTEL)
    3. Potenciál trhu, potenciál podniku, nákupní chování jednotlivce, nákupní chování podniku
    4. Marketingový mix (podnikový pohled, zákaznický pohled), životní cyklus výrobku
    5. Marketingový výzkum – nástroje sběru primárních dat
    6. Virální marketing, marketing na sociálních sítích
Literatura
    povinná literatura
  • DOBŘICKÝ, Josef. Marketing. 1. vyd. Brno: AKADEMIE STING, 2010, 130 s. ISBN 80-86342-40-9. info
    doporučená literatura
  • TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. akt. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3. info
  • KOTLER, P a KOL. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6. info
Výukové metody
Způsob výuky je popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Metody hodnocení
Zápočet formou semestrálního projektu – téma: vlastní marketingové strategie. Zkouška formou písemného testu.
Informace učitele
Cvičení je povinné a o náhradě zameškané výuky rozhoduje učitel cvičení.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, léto 2024, zima 2024.