STING:ITE_K Information Technologies - Course Information
ITE_K Information Technologies
STING ACADEMYsummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/0/16. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Petr Dydowicz, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. David Král, Ph.D.
Katedra aplikovaných disciplin – Rektor – STING ACADEMY - Timetable
- Sat 5. 4. 8:45–11:55 BR Učebna 03, 13:00–16:10 BR Učebna 03, Sun 6. 4. 13:00–17:50 BR Učebna 03
- Prerequisites (in Czech)
- SOUHLAS
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět se zaměřuje na problematiku datového a funkční modelování v oblasti relačních databází, Obsahem předmětu je seznámení se základními technikami, pomocí kterých se připravují analýzy pro vývoj aplikací nebo celých informačních systémů. Po absolvování předmětu by měl student být schopen navrhnout funkční aplikaci jak po stránce datové (návrh datových struktur, relací, formulářů, sestav a podobně), tak po stránce funkční (popis procesů aplikace prostřednictvím analytických diagramů)
- Syllabus (in Czech)
- Přednášky:
- 1. Datové modelování – lineární, relační, síťový, hierarchický, objektový model
- 2. Datové modelování – relační model, kardinalita vztahů, typy relací, primárné klíče
- 3. Datové modelování – řešené příklady, kvantifikace polí datovými typy
- 4. MS Acces – úvod do databázového nástroje, definice polí, vlastnosti, relace, integrita
- 5. MS Access – formuláře, sestavy
- 6. MS Access - podformuláře, podsestavy, číselníky, ActiveX prvky
- 7. Funkční modelování – entito – relační modely, procesní diagramy, use case diagramy
- 8. Funkční modelování - DFD diagramy, procesní diagramy, slovní popisy funkčního modelu, stavový diagram
- 9. Procesní modelování – slovní, grafický a tabulkový popis procesu
- 10. Navázání projektu na MS SQL, PHP, VBA
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/sting/summer2025/ITE_K