MGO_K Personal management

STING ACADEMY
winter 2017
Extent and Intensity
0/0/12. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – STING ACADEMY
Prerequisites (in Czech)
Prerekvizitou předmětu je úspěšné ukončení předmětu „Management“. Východiskem výuky i samostudia je návaznost na model individuální modifikace univerzálního systému managementu sestávajícího ze sekvence tří pilířů: osobní management (dále jen „OM“), individuální management (dále jen „IM“) a individuální vůdcovství (dále jen „IV“). Každému pilíři i vzájemným vazbám mezi nimi bude věnována žádoucí didaktická pozornost. V rámci pilíře „OM“ budou studentům objasněny dva přístupy k „OM“: profesně-výkonový, zaměřený na podstatné zvýšení výkonosti znalostních pracovníků a přístup související s posunem paradigmatu k tzv. principiálnímu vedení, jenž se týká nejen profesního, ale i soukromého života. Výuka, související s problematikou pilíře „IM“, bude věnována osvojení individuálních manažerských technik (např. plánování, organizování včetně time managementu, zabezpečení zpětných vazeb). Vrcholový pilíř systému „IV“ bude studentům prezentován jako nezbytně dosažitelný každému potenciálnímu nebo již výkonnému znalostnímu pracovníkovi. Důraz při tom bude kladen na „cestu“ k dosažení individuálního vůdce sebe sama a samozřejmě i na působnost moderního, resp. niterného individuálního vůdce sebe sama. Kromě výše uvedeného, budou studenty představeny a procvičeny související tematické celky, jako např. „Uplatnění zdravého rozumu“, „Formování a udržení osobní důvěryhodnosti“. V neposlední řadě nebude opomenuto vysoce žádoucí téma posunu osobního paradigmatu myšlení a jednání v duchu Třetí alternativy.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Zvýšit šanci na úspěch studenta v profesním i soukromém životě ujasněním si vlastní „filozofie“ přístupu k životu a osvojením individuálních manažerských technik nezbytných pro efektivní výkon poslání znalostního pracovníka.
Syllabus (in Czech)
  • Přednášky:
    Modifikace obecného modelu formování a fungování systému managementu pro znalostního pracovníka (ZP)
    Ujasnění rozdílnosti podstaty osobního managementu (OM) a individuálního managementu (IM)
    Proces sebepoznávání
    Osobní management (OM) v pojetí žádoucího zvýšení výkonnosti znalostních pracovníků (ZP)
    OM v pojetí posunu paradigmatu managementu k principiálnímu vedení
    Individuální vůdcovství (leadership) – tradiční a moderní pojetí
    IM v souladu s pojetím jeho obsahu pomocí manažerských komponent a jejich vazeb (individuální plánování, organizovaní, rozhodování, kontrolování, komunikace)
    Důvěra a důvěryhodnost v OM
    Zdravý rozum v OM
    Reprodukce dimenzí lidského potenciálu (fyzická, duševní, duchovní a společensky vztahová)
    Podstata, účel a nezbytnost posunu paradigmatu myšlení v duchu třetí alternativy pro OM

    Semináře:
    Aplikace požadavků na moderní management a klíčových manažerských principů modifikovaných v rámci OM
    Osvojení prioritního významu posunu paradigmatu k principiálnímu vedení ve vazbě na OM
    Osvojení postupu formování a fungování systému managementu ZP
    Aplikace procesu sebepoznávání pomocí odpovědí na v přednáškách prezentovaných otázek
    Zpracování profilových analýz za účelem zjištění adekvátnosti představ studentů o jejich profesním uplatnění
    Osvojení mentálních principů a sebereflexe jejich uplatňování v životě studentů a v realitě české společnosti
    Řešení příkladů aplikace technik IM týkajících se následujících manažerských komponent: plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
    Sebereflexe míry osvojení návyků soukromého a veřejného vítězství v rámci kontinua zralosti
    Sebereflexe úrovně výkonu manažera a vůdce (lídra) sebe sama a návrh na zlepšení obou rolí
    Hledání odpovědí na otázky: Jsem spíše tradiční a nebo moderní vůdce sebe sama; Jak postupovat, abych se skutečně moderním vůdcem sebe sama stal?!
    Prezentace návrhů studentů na témata jejich seminární práce, včetně představení tezí a schvalování těchto návrhů
    Sebereflexe míry důvěryhodnosti zpracováním testu - navržení a obhajoba postupu zvýšení vlastní důvěryhodnosti
    Sebereflexe zdravého rozumu v životě studenta - navržení a obhajoba postupu zvýšení aplikace zdravého rozumu
    Odpověď na otázky: Jakým způsobem a v jaké míře harmonie reprodukují studenti dimenze vlastního potenciálu
    Prezentace výsledků zpracování seminární práce
Literature
    required literature
  • Power pointové prezentace a sylaby z přednášek a ze cvičení
  • KATRŇÁKOVÁ, H., VÁGNER, I., WEBER, M. Personal Management and Leadership. 1. vyd. Brno : VMU, 2006. s. ISBN 80-210-3535-3. (Multimediální studijní pomůcka v angličtině)
  • VÁGNER, Ivan and M SABOLOVIČ. Systém managementu organizace aznalostního pracovníka. Ružomberok: VERBUM – vydavatelstvo Katolickej univerzity v Ružomberku, 2011, 165 pp. ISBN 978-80-8084-652-7. info
  • VÁGNER, Ivan and M WEBER. Osobní Management. Edited by Ivan Vágner - Miroslav Weber. 2. přepr. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 142 pp. ISBN 978-80-210-4265-0. info
    recommended literature
  • COVEY, R. S. Třetí alternativa - Jak řešit obtížné životní problémy. Praha: Management Press, 2013, 484 pp. ISBN 978-80-7261-256-7. info
  • ASSLANDER, F and A GRUN. Řízení jako duchovní úkol. Kostelní Vydří: karmelitánské vydavatelství v Kostelním Vydří, 2008, 182 pp. ISBN 978-80-7195-149-0. info
  • VÁGNER, Ivan. Systém managementu. Edited by Ivan Vágner. 2. přepr. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 432 pp. ISBN 978-80-210-4264-3. info
  • BENDER, Peter Urs and Eric HELLMAN. Niterný leadership : leadership from within. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 219 s. ISBN 80-7261-069-4. info
  • COVEY, Stephen R. 7 návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život : návrat etiky charakteru : Sedm návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život (Variant) : The seven habits of highly effective people (Orig.). Translated by Stanislav Michalík. Praha: Pragma, 1997, 327 s. ISBN 80-85213-41-9. info
Teaching methods (in Czech)
Způsob výuky je popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Assessment methods (in Czech)
Individuální písemný assignment v rozsahu do 10 stran se týkající se problematiky osobního managementu. Komunikace se studenty, odevzdání a kontrola seminární práce probíhá prostřednictvím IS STING. Příklady témat seminárních prací: Aplikace osobního auditu s cílem formulování osobního poslání Aplikace profilových analýz s cílem prověření vlastních představ o profesní orientaci po skončení vysokoškolského studia
Bariéry zvýšení výkonnosti konkrétního znalostního pracovníka
Individuální modifikace vybraných manažerských komponent
Aplikace Coveyho mentálních principů v manažerské práci
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms summer 2015, winter 2015, summer 2016, winter 2016, summer 2017, summer 2018, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020, winter 2020, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (winter 2017, recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/sting/winter2017/MGO_K